| کد خبر: 239880 |

◄ رکورد صادرات در استان مرکزی شکسته شد

درآمد ملی و و استانی گمرکات استان مرکزی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

تین نیوز

مدیرکل گمرکات استان مرکزی از شکسته شدن رکورد صادرات استان در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ خبر داد.

اسماعیل حسینی با اشاره به رشد صادرات در استان مرکزی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ اظهار کرد: صادرات استان در بازه زمانی مذکور به یک میلیارد و ۲۰ میلیون دلار رسیده است که این رقم در ۱۰ ماهه و حتی یک ساله اخیر نیز سابقه نداشته است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ ارزش میزان صادرات و واردات در استان رشد داشته ایم، گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۳۰ هزار و ۱۴۹ فقره اظهارنامه صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است، همچنین یک میلیارد و ۲۰ میلیون دلار صادرات انجام گرفته که رشدی ۴۴ درصدی را در سال جاری نشان می‌دهد.

حسینی واردات استان مرکزی از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی‌ماه را نیز همراه با ۱۶ درصد رشد به لحاظ ارزش دانست و گفت: در حوزه واردات ۲۶۷۲ فقره اظهارنامه صادر شده است که ارزش واردات استان به ۳۹۶ میلیون دلار می رسد.

وی با اشاره به بهبود وضعیت صادراتی استان که به شکستن رکورد منجر شده است، افزود: وضعیت کالاهای صادراتی استان مرکزی نسبت به کل کشور ارزش افزوده بالاتری کسب کرده است به طوری که صادرات به مواد خام محدود نشده است بلکه سعی شده است کالاهای فرآوری شده صادر شود و قدری از خام فروشی فاصله گرفته ایم که این امر رشد صادراتی استان را رقم زده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: در کنار پرهیز از خام فروشی، تسهیلات که بانک مرکزی در شرایط بازگشت ارز ایجاد کرد و صدور بخش نامه های مناسب، باعث شده است که عملکرد صادرکنندگان بهبود یابد و در واقع ترس تجار کاهش یافت و بیشتر به امر بازاریابی و صادرات ورود کردند.

وی با اشاره به توجه بیشتر صادرکنندگان به کشورهای همسایه، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد صادرات استان به کشورهای همسایه است و این توجه باعث رشد مراودات تجاری شد.

حسینی پیش بینی کرد که اگر این رویه همچنان ادامه داشته باشد، قطعا تا پایان سال به رقم ۱.۲ میلیارد دلار که در واقع در ابتدای سال هدفگذاری شد، دست خواهیم یافت.

وی درآمد ملی و و استانی گمرکات استان مرکزی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ را بالغ بر هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال دانست که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی در خصوص وضعیت قاچاق بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده ۹۶۸ پرونده قضایی و قاچاق تشکیل شده است که ۹۶۱ پرونده به ارزشی بیش از ۱۰ میلیون ریال دارند و این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۵۲ درصد رشد داشته است و کالاهای کشف شده شامل ماینر، پارچه، لوازم خانگی برق، پوشاک، لوزام آرایشی و بهداشتی، لوازم جانبی موبایل، گوشی تلفن همراه، لوازم ورزشی و ... می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.