| کد خبر: 238632 |

یارانه بنزین برای همه/ تغییر در نحوه توزیع بنزین

نام طرح به طور اختصار طرح «یارانه بنزین برای همه» است. بخش اول این طرح قرار است در جزیره کیش اجرا شود، مرحله دوم در قشم و مرحله سوم در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

تین نیوز

طبق شنیده‌ها، قرار است نحوه توزیع بنزین تغییر کند اما در قیمت آن تغییری ایجاد نمی شود.

به گزارش تین نیوز، نام طرح به طور اختصار طرح «یارانه بنزین برای همه» است. بخش اول این طرح قرار است در جزیره کیش اجرا شود، مرحله دوم در قشم و مرحله سوم در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

در طرح آتی دولت که فعلا در کیش اجرا می‌شود؛ به هر کد ملی 20 لیتر بنزین داده می‌شود. فردی که خودرو دارد، خودش مصرف می‌کند و افراد فاقد خودرو می‌توانند با سازوکاری که دولت اعلام خواهد کرد بنزین مازاد را در یک اپلیکیشن بفروشند.

نه‌تنها در سه ماه پایانی امسال، بلکه در سال 1401 نیز قرار نیست دولت دست به افزایش و اصلاح قیمت بنزین بزند.

همچنین در لایحه بودجه و ازجمله در جدول تبصره 14 لایحه نیز سخنی از افزایش قیمت بنزین و کسب درآمد جدید برای دولت به میان نیامده است.

سهمیه خودروهای عمومی و تمام خودروهایی که در استارتاپ‌ های حمل‌ و نقلی (اسنپ، تپ‌سی و...) فعالیت می‌کنند نیز بدون تغییر خواهد ماند.

شنیده‌ها حاکی است در طرح بنزینی دولت قرار نیست ثبت‌نامی در کار باشد و داده‌های لازم از سامانه کد ملی سازمان ثبت احوال کشور و دیگر نهادها دریافت شده و بنزین یارانه‌ ای در یکی از کارت‌ های بانکی سرپرست خانوار شارژ خواهد شد.

براساس طرح دولت هر ایرانی ولو نوزاد یک‌روزه هم باشد می‌تواند یارانه بنزین دریافت کند، اما به‌شرطی که آن فرد بیش از یک‌ سال نباشد که از ایران خارج شده باشد. یعنی اگر از زمان خروج یک ایرانی بیش از یک‌ سال گذشته باشد.

افرادی که خودرو ندارند و از بنزین استفاده نمی‌کنند می‌توانند بنزین خود را به‌ فروش برسانند. برای این کار نیز یک اپلیکیشن درنظر گرفته شده است.

در این طرح برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند یا تمایلی به خرید و فروش بنزین ندارند نیز شرایطی درنظر گرفته شده است. به‌گونه‌ای که اگر تا تاریخی که درنظر گرفته شده بنزین خود را به فروش نرسانده باشند و البته این اجازه را نیز به دولت داده باشند که بنزین آنها را بفروشد؛ دولت در 25 هر ماه بنزین آنها را با بالاترین قیمت آخرماه فروخته و پول آن را به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد کرد.

و نکته آخر اینکه دولت قرار است برای افرادی که سرپرست خانوار یک‌ نفر یا 2 نفر است، اگر فرد مالک خودرو بود، سهمیه 60لیتری را هم به یک‌نفر و هم به 2 نفر اعطا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبر فوری

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.