| کد خبر: 225165 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی وام مسکن را به بانک مرکزی دادیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی پیشنهاد داده است که سقف وام برای طرح اقدام ملی مسکن را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی پیشنهاد داده است که سقف وام برای طرح اقدام ملی مسکن را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمود محمودزاده درباره آخرین تصمیمات نسبت به افزایش سقف وام خرید مسکن اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای را با مسئولان بانک مرکزی داشتیم که در این جلسه بر موضوعاتی مانند تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن و تسهیلات متمرکز بودیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر بانک مسکن سایر بانک‌ها هم با شرایط مورد تایید شورای پول و اعتبار وام خرید مسکن به متقاضیان ارایه می‌دهند، گفت: موضوعاتی در حال بررسی است تا با جلسات همفکری با توجه به شرایط موجود برخی از دغدغه‌های دو طرف حل شود.

معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه افزایش سقف مسکن پیشنهاد جدیدی نیست و از مدت‌ها قبل مطرح شده است، ادامه داد: تا کمتر از دو هفته درباره پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تصمیم گیری می‌شود و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

محمودزاده افزود: در حال حاضر بانک‌ها تا 80 درصد سهم خرید مسکن را به متقاضیان وام می‌دهند اما سود این تسهیلات بالاتر از نرخی است که بانک مسکن به متقاضیان مسکن ملی می‌دهد. بنابراین یا باید منابعی را برای جبران پرداخت این تسهیلات در نظر گرفت یا اینکه وام گیرنده سود این وام‌ها را بپذیرند و آن را پرداخت کنند. در جلسات پی در پی با بانک مرکزی در حال تعیین  میزان منابع و تخصیص هر یک از این بانک‌ها هستیم.

وی با اشاره به سیاست وزارت راه و شهرسازی برای افزایش قدرت خرید مردم در بخش مسکن اظهار کرد: یا باید مبلغ وام افزایش یابد یا قیمت تمام شده را کاهش دهیم این دو گزینه در فضای جدا از هم پیگیری می‌شود و متقاضی برای این دو باید حق انتخاب داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه افزایش سقف وام مسکن جزو برنامه‌های دولت برای حمایت از افراد واجد شرایط است، گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی افزایش 50 درصدی سقف وام خرید مسکن با همان نرخ سود و دوره 10 ساله بازپرداخت اقساط است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.