| کد خبر: 217568 |

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل:

◄ متقاضیان اقدام ملی مسکن 40 میلیون تومان واریز اولیه دارند

اردبیل| معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن 40 میلیون تومان پیش پرداخت اولیه را باید واریز کنند.

تین نیوز

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن 40 میلیون تومان پیش پرداخت اولیه را باید واریز کنند.

شهرام باباخانی در  گفت‌وگو با تین نیوز ، اظهار کرد: در سه مرحله ثبت نام اقدام ملی مسکن 9 هزار و 700 نفر در استان برای بهره‌مندی از واحدهای مسکونی ثبت نام کردند که پالایس افراد واجد شرایط واقعی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار نفر پالایش نهایی شده و بررسی مابقی متقاضیان از طریق کارگزاری‌ها در حال انجام است.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: کارگزاری مسکن روزانه به پرونده 250 نفر متقاضی اقدام ملی مسکن رسیدگی کرده و مراحل ثبت و تکمیل پرونده را انجام می‌دهد.

باباخانی افزود: فرآیند تکمیل پرونده تا واگذاری واحد به صورت دقیق و منسجم انجام می‌شود تا بعد از تائید نهایی ظرف یک هفته شماره حساب بانک مسکن برای متقاضیان ارسال می‌شود تا از طریق پیامک واریزی 40 میلیون تومان مبلغ به عنوان پیش پرداخت اولیه از طریق متقاضیان انجام شود.

وی ادامه داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی بر این است تا متقاضیان واقعی که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند در این مرحله از منابع حمایتی بهره‌مند شوند که امیدواریم متقاضیان با پرداخت به موقع 40 میلیون تومان پیش پرداخت اولیه نسبت به تثبیت ثبت نام و اولویت انتخاب واحدهای مسکونی پیشقدم شده و فرصت به وجود آمده را از دست ندهند.

 

تاکنون 60 نفر پیش پرداخت اولیه را به حساب بانک مسکن واریز کردند

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون 60 نفر مبلغ پیش پرداخت اولیه را واریز کردند که امیدواریم همه متقاضیان واجد شرایط و تائید نهایی نسبت به پرداخت این مبلغ اقدام کنند.

باباخانی در مورد ساخت واحدهای مسکونی اقدام ملی نیز تصریح کرد: برای فاز اول 540 واحد پیش‌بینی شده که عملیات فنداسیون و مراحل ساخت این واحدها شروع شده که امیدواریم پیمانکار در مدت تعیین شده قرارداد واحدها را احداث و تحویل متقاضیان دهد.

وی اظهار کرد: 100 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای متقاضیان اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده که با برآورد اولیه رقم نهایی برای ساخت و تحویل این واحدها با قیمت کنونی 250 میلیون تومان است که البته زمان تحویل قیمت تمام شده احصاء و اعلام خواهد شد.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در اردبیل علاوه بر تامین زمین برای 540 واحد در شورای مسکن زمین مورد نیاز برای ساخت یک هزار و 500 واحد نیز تامین شده تا با انجام مراحل قانونی و صدور مجوز کاربری ساخت واحد مسکونی عملیات احداث یک هزار و 500 واحد نیز آغاز شود.

باباخانی افزود: با مجوز شورای مسکن تلاش می‌کنیم تا در قالب تعاونی‌های ادارات و سازمان‌های مختلف ساخت یک هزار و 500 واحد را برای افراد فاقد مسکن انجام دهیم که در این زمینه به مشارکت جدی و کمک تعاونی‌ها نیازمندیم.

 

نظام مهندسی و شهرداری در اقدام ملی مسکن 50 درصد تخفیف ارائه می‌کنند

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای محرومان نیز با همکاری خیرین مسکن‌ساز 144 واحد در حال احداث است که بخشی از هزینه ساخت این واحدها را خیرین و نیکوکاران پرداخت می‌کنند.

باباخانی به تسهیلات 100 میلیون تومانی اقدام ملی مسکن با نرخ سود 18 درصد اشاره و اظهار کرد: ما هیچ مشکلی در تامین زمین برای ساخت مسکن اقدام ملی در استان نداریم و واحدهای مورد نظر در خیابان کارگر و داروپخش دروازه مشگین و دو مجموعه مسکونی نیز در شهرک نیایش احداث و عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران احداث 540 واحد مسکن اقدام ملی را در این مناطق شهر اردبیل شروع کردند تا با طراحی و نقشه مناسب در متراژ 80 تا 90 متر این واحدها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: شهرداری و نظام مهندسی تا 50 درصد در صدور پروانه و ارائه خدمات مهندسی متقاضیان مسکن اقدام ملی را کمک و یاری می‌کنند که پیش‌بینی می‌کنیم در این شرایط این مساعدت‌ها کمک‌کار جوانان و مزدوجین باشد.

 

23 مرداد جشن پایان مسکن مهر

باباخانی در مورد تکمیل و تحویل دو پروژه مسکن مهر و تحویل آن به متقاضیان بیان کرد: از 41 هزار و 378 واحد سهمیه استان در مسکن مهر دو پروژه در پارس‌آباد و اردبیل بلاتکلیف مانده بود که سعی کردیم تکمیل و آنها را تحویل متقاضیان دهیم.

وی گفت: در پارس‌آباد 472 پروژه و در اردبیل نیز 528 واحد در میراشرف تعیین تکلیف شده و به تدریج واگذاری واحدهای مسکونی به متقاضیان در حال انجام است.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: 23 مرداد همزمان با سراسر کشور مسکن مهر در استان اردبیل به اتمام رسیده و پرونده آن برای همیشه بسته خواهد شد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اجاره نشین 3 0

    کم درآمد بدبخت 40ملیون از کجا بیاره عجب کمکی اونم کم درامد اسمش کم درآمده مال پولدارا است

  • ندار 2 0

    اینم شد حمایت از قشر کم درآمد
    عجب حمایتی ۴۰ میلیونم کجا بود آخه

  • آزاد 1 0

    با سلام
    من ساکن سنندجم خودم ثبت نام کردم و حالا برام پیامک اومد که به نمایندگی کارگزاری مسکن ملی مراجعه کنم
    بعد از مراجعه سه برگ کاغذ بهم دادن که یکیش بابت تعهد محضریه
    یکی هم باید بری ده تا ادارت امضا جمع کنم اصلا دوره ی این کار مونده!؟ و خود کار گزاری هم ۸۵ هزار تومن ازم گرفت میگفت برای بنیاد مسکنه
    آیا این وضع درسته؟!!!!