| کد خبر: 199417 |

◄ خبر خوش و مهم اقتصادی سخنگوی دولت به ۱۸ میلیون خانوار کم‌درآمد

سخنگوی دولت درباره جزئیات طرح دولت برای اعطای کمک معیشت به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی گفت: ‌طرح اجتماعی و معیشتی با ضریب ۳.۲ درصد بخش اعظم دهک‌های جامعه را دربرمی‌گیرد.

تین نیوز

سخنگوی دولت درباره جزئیات طرح دولت برای اعطای کمک معیشت به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی گفت: ‌طرح اجتماعی و معیشتی با ضریب ۳.۲ درصد بخش اعظم دهک‌های جامعه را دربرمی‌گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سخنگوی دولت  با اشاره به اینکه برنامه‌ای داریم تا 17 میلیون ایرانی به صورت هدفمند از حمایت‌های اجتماعی و معیشتی برخوردار شود، ابراز داشت: زیر ساخت این طرح آماده است، حساب‌های بانکی افراد که موجود است، وزارت رفاه هم روش اجرای آن که در قالب خرید اجناس و واریز وجه اجرا خواهد شد، اعلام می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه دولت در شرایط تحریم افزایش تاب آوری اجتماعی و مقاومت اجتماعی با بهبود معیشت مردم است ابراز داشت: برنامه دیگر دولت در شرایط تحریم جلوگیری از ریزش نیرو و حفظ سطح اشتغال با حل مشکلات صنایع است، ضمن اینکه باید توسعه مبتنی بر مزیت مرزی برای تبادلات مرزی هم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این طرح آثار تورمی ندارد و تورم حداقلی دارد که اگر اجرایی نشود، ممکن است آثار تورمی نقدینگی بدتر شود، در مواردی آثار تورمی منفی هم شاهد بودیم ولی تکمیلی این موضوع را روز چهارشنبه در نشست خبری حیاط دولت اعلام خواهم کرد. اما این را هم عرض کنم که وزارت رفاه و سازمان مدیریت مسئولیت تعیین خانوارها و برنامه ریزی در مورد اقدام را بر عهده دارد. این برنامه چند دوره با گروه‌های هدف انجام شده و با برنامه ریزی آینده، 17 میلیون نفر بدون مشکل از این حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی بهره مند می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.