| کد خبر: 198977 |

ورود ۵۲ دستگاه اتوبوس شهری قم منتظر تصویب در شورای اقتصاد

ورود ۵۲ دستگاه اتوبوس شهری قم منتظر تصویب در شورای اقتصاد است.

تین نیوز
 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از لزوم تصویب شورای اقتصاد برای ورود ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر قم خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، عباس ذاکریان با اشاره به ورود اتوبوس جدید به چرخه جابه‌جایی مسافر در سطح شهر قم اظهار داشت: 110 دستگاه اتوبوس جدید با سوخت یورو چهار در مهرماه وارد ناوگان اتوبوسرانی قم شد که عمر ناوگان را تا حدود چهار سال کاهش داد.

وی با بیان این‌که خطوط اتوبوسرانی قم نیز به‌زودی دستخوش تغییراتی خواهد شد، ابراز کرد: پیش‌ازاین مبنا بر اساس مسافر پیما بوده که مقرر شده ازاین‌پس به‌صورت پیمایش پیما و برخی از خطوط تغییر یافته و دو خط جدید افزوده شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: حدود 10 سال پیش اتوبوس‌ها با یارانه 82.5 درصد دولتی و به‌صورت قرارداد با بخش خصوصی صورت می‌پذیرفت که در این مدت هیچ کمکی از طرف دولت در این زمینه نشد و از دو سال پیش شهرداری بنا به نیاز تصمیم به تأمین اتوبوس‌های جدید گرفت.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از اتوبوس‌های فعلی شهر قم در آستانه ده سالگی و لزوم تغییر مالکیت به نام شرکت یا افراد حقیقی هستند، یادآور شد: شهرداری بعدازاین مدت موظف به تغییر اسناد است، ولی اگر اتوبوسی بتواند معاینه فنی گرفته و ظاهر خوبی داشته باشد می‌تواند با شهرداری قرارداد همکاری امضا کند.    ذاکریان به قرارداد خرید 104 دستگاه اتوبوس با شرکت عقاب افشان اشاره کرد و گفت: 52 دستگاه اسکانیا تاکنون تحویل داده شده و 52 دستگاه دیگر نیز منتظر تصویب در شورای اقتصاد است که در کمیسیون تخصصی تصویب شده و تنها باید بعد از تشکیل جلسه در شورای اقتصاد به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه قرارداد خرید 23 دستگاه اتوبوس با شرکت زرین خودرو هم منعقد شده است، اضافه کرد: تاکنون شش دستگاه اتوبوس از این شرکت تحویل شهرداری قم شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به خروج بیش از 115 دستگاه اتوبوس از چرخه خدمت‌رسانی به مردم به واسطه گذشت بیش از 10 سال از عمر خود اظهار داشت: اورهال اتوبوس‌ها در دستور کار سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.