| کد خبر: 196572 |

◄ درخواست دولت از بخش خصوصی برای مشارکت در تولید قطعات خودرو

در خصوص تامین قطعات خودرو از سوی تولیدکنندگان ایران این روزها بین قطعه‌سازان و مسئولان وزارت صمت دو نظریه توان و ناتوانی در تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان وجود دارد.

تین نیوز

هفته گذشته بود که سخنگوی انجمن قطعه‌سازان از دپوی بیش از یکصد هزار خودرو در پارکینگ‌ خودروسازان خبر داده و گفته بود این تعداد خودرو به علت نبود برخی قطعات از جمله، قطعات الکترونیکی آماده تحویل به خریداران نیستند و کسری قطعات الکترونیکی خودرو در زمان تحریم به دلیل تکیه قطعه‌سازی داخلی بر وارادات از کشورهای سازنده، خود را نشان داد زیرا پیش از این تمامی مایحتاج خودروسازی کشور از خارج از کشور تامین می‌شد. این در حالی است که دبیر قطعه سازان کشور بر این اعتقاد است که، قطعه‌سازان کشور توان ساخت قطعات مورد نیاز خودروسازان در کشور را دارا هستند اما شواهد امر نشان از ادامه ناتوانی در تامین قطعات خودرو در کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت اما در نشست مشترک با نمایندگانی از تشکل‌های تخصصی صنعت قطعه‌سازی با تاکید بررویکرد صادرات محور به صنعت قطعه‌سازی اعلام کرده است با سرمایه‌گذاری در زنجیره تولید صنعت خودرو و قطعه‌سازی علاوه برایجاد اشتغال برای حدود یک میلیون نفر از خروج حدود 15میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری شده است. این سخنان در حالی گفته می‌شود که، قطعه‌سازان در کار تامین مایحتاج خودروسازان داخلی هم مانده‌اند.

صادقی نیارکی صنعت خودرو را پیشران توسعه قلمداد کرده و به وابستگی خودرو ایران به واردات اذعان دارد اما به رغم وجود تحریم‌های ظالمانه به توسعه صنعت قطعه‌سازی تاکید می‌کند اما به این موضوع نمی‌پردازد که آیا تامین منابع مالی به منظور خرید خوراک تولید قطعه در کشور از همراهی دولت برخوردار خواهد شد یاخیر، صنعتی که سال‌های زیادی است با وابستگی شدید به دولت به حیات خود ادامه داده است.

به اعتقاد صادقی نیارکی این صنعت اگرچه به عنوان یکی از صنایع پیشران در کشور تلقی می شود اما در حوزه ارتقاء کیفیت، توسعه عمق ساخت داخل و صادرات نقش مطلوبی ایفا نکرده است.

گفته می‌شود،  در این نشست که با حضور نمایندگانی از تشکل‌های تخصصی برگزار شده است، مهم‌ترین مشکلات وچالش‌های این صنعت مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای اجرایی جهت بهبود وضعیت این صنعت اتخاذ شد.

با این اوصاف باید منتظر بود و دید خروجی این جلسه نفعی هم برای صنعت قطعه‌سازی کشور به همراه خواهد داشت تا تنها در حد یک جلسه مشترک باقی می‌ماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.