| کد خبر: 195041 |

بازدید برخی سفرای خارجی از کشت و صنعت فدک زرندیه

سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت که میزان روابط اقتصادی دو کشور افزایش می‌یابد.

تین نیوز

سفیر تاجیکستان در ایران گفت که میزان روابط اقتصادی دو کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نظام‌الدین شمس‌الدین‌زاده زاهدی در جریان بازدید جمعی از سفرا و رایزنان اقتصادی سفارت‌خانه‌های خارجی مقیم تهران از مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از دستاوردها و توانمندی‌های اقتصادی این شهرستان در حوزه صنعتی و کشاورزی از مهم‌ترین اهداف این سفر است که نشان از توان بالای جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی به دستاوردهای مطلوب ایران در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که ضد جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است، شاهد دستاوردهای خوب ایران در حوزه اقتصادی به ویژه صنعت و کشاورزی بودیم.

سفیر تاجیکستان به الگوبرداری از جمهوری اسلامی ایران در توانمندی‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصادی آموختنی است و بستر تقویت مناسبات اقتصادی و روابط تجاری بین دو کشور را فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با پیشنهاد رئیس‌جمهوری تاجیکستان صنعتی شدن کشور به عنوان هدف چهارم ملی در دستور کار است و به جمهوری تاجیکستان اعلام شده است که زمینه بسیار خوبی برای تقویت همکاری بین شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های کشاورزی بین دو کشور وجود دارد.

سفیر تاجیکستان به مناسبت‌های مشترک اقتصادی بین ایران و کشورش از سال‌های نخستین استقلال جمهوری تاجیکستان اشاره کرد و افزود: مناسبت‌های اقتصادی مشترک زیادی بین دو کشور به ویژه در حوزه انرژی، راه سازی، اقتصادی و... وجود دارد و مزیت‌های اقتصادی و کشاورزی نیز بسترساز خوبی برای همکاری‌های آینده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.