| کد خبر: 194984 |

پیش‌بینی افزایش استفاده از کارت سوخت شخصی

پیش‌بینی می‌شود با مصوبه جدید دولت در خصوص محدود شدن سقف سوخـت‌گیری با کارت سوخت جایگاه‌داران، سهم سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی به طور قابل توجهی افزایش یابد.

تین نیوز

 پیش‌بینی می‌شود با مصوبه جدید دولت در خصوص محدود شدن سقف سوخـت‌گیری با کارت سوخت جایگاه‌داران، سهم سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی به طور قابل توجهی افزایش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، از بامداد روز 22 مردادماه (11 روز پیش) با اجرای مصوبه دولت و در راستای هماهنگی‌های قبلی صورت‌گرفته بین سران قوا، به‌منظور رصد و مدیریت کامل عرضه سوخت در کشور، استفاده از کارت سوخت شخصی به‌هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه بنزین الزامی شد.

با گذشت 10 روز از این الزام قانونی، (22 مردادماه تا اول شهریورماه) تنها پنج تا 6 درصد از مردم در سراسر کشور از کارت‌سوخت شخصی خود استفاده می‌کردند که عمده دلایل این عدم استقبال از توصیه دولت برای استفاده از کارت سوخت شخصی را می‌توان در عدم تفاوت در استفاده از کارت سوخت شخصی و کارت جایگاهدار و در دسترس بودن آسان کارت جایگاهدار بر روی هر نازل و سرعت در سوخت گیری دانست.

از روز گذشته با مصوبه جدید دولت، محدودیتی در سوخت‌گیری با کارت‌های سوخت جایگاه‌داران اعمال شد؛ به طوری که سقف هر بار سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران به 30 لیتر رسید. اگرچه در برخی جایگاه‌ها پیش از این نیز (در روزهای گذشته) محدودیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌دار تا 40 لیتر وجود داشت، اما با ابلاغ مصوبه جدید از روز گذشته، در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور، سقف سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌دار به 30 لیتر رسید.

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران روز گذشته در این خصوص اعلام کرد: «پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی به اطلاع می‌رساند از تاریخ روز جاری 98/6/1 میزان سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوخت‌گیری از 60 لیتر به 30 لیتر کاهش یافته است. بدینوسیله به هموطنان عزیز تاکید میگردد جهت سهولت در سوختگیری از کارت سوخت شخصی خود استفاده نمایند. یادآوری می گردد میزان لیتراژ در هر بار سوختگیری با کارت سوخت شخصی  همان 60 لیتر است. ضمنا چنانچه به هر دلیلی مراجعان محترم کارت سوخت بهمراه نداشته باشند در کلیه جایگاهها کارت آزاد موجود است.»

پیش‌بینی می‌شود با این مصوبه جدید، سهم سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی به طور قابل توجهی افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.