| کد خبر: 194494 |

افت ۱۳ درصدی ارزش بیت کوین طی ۲ روز

ارزش بیت کوین ۵.۵ درصد در روز پنج شنبه پس از سقوط ۷.۷ درصدی در روز قبل از آن پایین آمد و برای اولین بار از اول اوت به زیر ۱۰۰۰۰ دلار رسید.

تین نیوز

ارزش بیت کوین ۵.۵ درصد در روز پنج شنبه پس از سقوط ۷.۷ درصدی در روز قبل از آن پایین آمد و برای اولین بار از اول اوت به زیر ۱۰۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، بیت کوین پسارزش بیت کوین ۵.۵ درصد در روز پنج شنبه پس از سقوط ۷.۷ درصدی در روز قبل از آن پایین آمد و برای اولین بار از اول اوت به زیر ۱۰۰۰۰ دلار رسید. از اینکه در روز چهارشنبه بدترین روزش را طی یک ماه تجربه کرد، در روز پنجشنبه هم به روند کاهشی خود ادامه داد. تاجران عوامل این کاهش را تجارت فنی و  بی ثباتی در بازار های سنتی می‌دانند که به تجارت ارز مجازی هم راه یافته است.

 ارزش ارز مجازی 5.5 درصد در روز پنج شنبه پس از سقوط 7.7 درصدی در روز قبل از آن پایین آمد و برای اولین بار از اول اوت به زیر 10000 دلار رسید و بزرگ‌ترین سقوط خود را از 16 جولای ثبت کرد.

 تاجران می گویند تعیین عامل این سقوط سخت است. برخی تاجران عقیده دارند دلیل آن فروش حاصل از تجارت فنی پس از نزدیک شدن بیت کوین به 10 هزار دلار است. برخی می گویند نگرانی های به وجود آمده بعد از سقوط اخیر بازار سهام جهان از ترس رکود، بر ارز مجازی تاثیر گذاشته است.

کریگ ارلام، تحلیل‌گر ارشد بازار در OANDA گفت:«ارتباط ارز مجازی با بازار سهام بر یک اساس روزانه غیر قابل اعتماد است». وی افزود که بازار بیت کوین غیر قابل پیش بینی است.

 هفته گذشته با سقوط بازار سهام، بیت کوین افزایش یافت.  برخی علاقه‌مندان به ارز مجازی نتیجه گیری کردند که این ارز مشابه طلا و ین ژاپن مانند یک پناهگاه امن عمل می کند. ولی بازیگران بازار می گویند این افزایش نشان دهنده توانایی این ارز برای افزایش سریع بیش از سایر اعتبار های امن است.

 سایر ارزهای مجازی ماند اتریوم و ریپل که به شدت با بیت کوین در ارتباط هستند هم سقوط کردند.

منبع: رویترز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.