| کد خبر: 193719 |

کارخانه اسید مس سرچشمه آماده افتتاح است

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی کارخانه اسید مس سرچشمه به اتمام رسیده و آماده افتتاح است، گفت: در این رابطه ۱۱۰ میلیارد تومان و ۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته و اکنون از بابت آلودگی مشکلی ندارد.

تین نیوز

 مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی کارخانه اسید مس سرچشمه به اتمام رسیده و آماده افتتاح است، گفت: در این رابطه ۱۱۰ میلیارد تومان و ۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته و اکنون از بابت آلودگی مشکلی ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اردشیر سعد محمدی روز شنبه گفت: کوره مس سرچشمه به طور کامل تغییر کرده و به سیستم فلش تبدیل شده و با تکنیک روز دنیا، عملیات ذوب را انجام می‌دهد، لذا در سرچشمه مشکل آلایندگی زیست محیطی نداریم.

وی اظهار داشت: در کارخانه مس خاتون آباد طبق مصوبه با معاونت عمرانی استانداری، از اول مرداد کوره تعطیل شده و با تکنیک روز بازسازی می‌شود و ظرفیت ان به ۱۲۰ هزار تن ارتقا می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: چهار ماه کوره خاتون آباد تعطیل خواهد بود و تمام تجهیزات آن آماده شده و در حال عملیاتی است.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: کارخانه اسید خاتون آباد نیز در حال اتمام پروژه است و امیدواریم همزمان با راه‌اندازی کوره، راه‌اندازی شود.

سعدمحمدی بیان کرد: در خصوص بدهی های دولتی شرکت ملی مس قرار بود تقسیط صورت گیرد که قسط اول را به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم و سال ۹۷ را طبق قانون پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: اما حقوق دولتی شرکت در سال ۹۸ حدود ۶ برابر شده است، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان باید حقوق دولتی ۹۸ بدهیم که این مسئله اجرای طرح های توسعه ای ما را به عقب می اندازد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از فعال شدن کارخانه مس دره آلو و معدن آن هم به طور کامل خبر داد و گفت: اکتشافات را نیز در دستور کار داریم و ۲۷ هزار متر کار حفاری اکتشافی امسال صورت گرفته که امیدواریم به ۷۰ هزار متر برسد در حالی که سال قبل در مجموع ۴۰ هزار متر بوده است.

سعدمحمدی عنوان کرد: شرکت ملی مس حاضر است تولید کنسانتره مس بخش خصوصی را در استان را به صورت نقد خریداری کند، ضمن اینکه آماده‌ایم معادن مس غیرفعال استان را به صورت مشارکت و یا سرمایه‌گذاری خودمان فعال کنیم و به جای آن هزینه تعهد دهند که کنسانتره را به شرکت ملی مس بدهند.

وی ادامه داد: برای تمام بخش خصوصی اعلام می‌کنیم که دوره‌هایی برای ارتقای سطح دانش به صورت رایگان برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.