| کد خبر: 193336 |

افزایش 500 درصدی زیان انباشته شرکت سایپا

طبق صورت مالی منتشره وضعیت سودآوری این شرکت از زیان انباشته 6 هزار و 700 میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۷ با رشد ۱۲ درصدی طی سه ماه، به بیش از 7 هزار و 500 میلیار تومان رسیده است.

تین نیوز

زیان انباشته سایپا در بهار امسال به بیش از 6 هزار و 700  میلیارد تومان رسیده که نسبت به بهار سال گذشته بیش از 500 درصد افزایش داشته است. سه‌ماهه ابتدایی امسال، سایپا به ازای هر سهم 202 ریال زیان ساخته که نسبت به بهار سال گذشته بیش از 10 هزار درصد کاهش داشته، این زیان سنگین شاید باعث تسریع در روند افزایش سرمایه شرکت شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، تازه‌ترین گزارش عملکرد سه‌ماهانه سایپا که بر روی سایت کدال قرار گرفت، حاکی از آمارهای جدیدی از وضعیت این خودروساز کشور در بهار امسال است.

بر اساس این بررسی، سایپا در بهار امسال از محل فروش محصولاتش بیش از 1 هزار و 500  میلیارد تومان درآمد داشته است.

طبق صورت‌های مالی منتشره، سایپا در این دوره دارای 26 هزار و 600 میلیارد تومان دارایی بوده که در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۷ معادل ۹ درصد رشد داشته است.

همچنین سایپا در پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۸ معادل ۱۱۳ درصد دارایی خود یعنی 30 هزار و 100 میلیارد تومان بدهی داشته که در مقایسه با سال ۱۳۹۷ معادل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

 تولید محصولات سایپا در بهار امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افت ۱۶ درصدی مواجه شده و از تولید ۱۰۹ هزار دستگاه به حدود ۹۲ هزار دستگاه رسیده است.

در بهار سال ۱۳۹۸ سایپا در قسمت موجودی کالای پایان دوره خود ۹۳ هزار و ۲۷۷ دستگاه خودرو به ارزش 3 هزار و 200  میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.

فروش سایپا در بهار سال گذشته بیش از ۱۰۸ هزار خودرو بوده در حالی که این مقدار با کاهش ۵۵ درصدی در بهار امسال تقریبا نصف شده و به ۴۸ هزار خودرو رسیده است.ارزش فروش محصولات در بهار امسال به 1 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده و بیش از ۴۵ درصد نسبت به سال گذشتهافت داشته است.

56-1

طبق صورت مالی منتشره وضعیت سودآوری این شرکت از زیان انباشته 6 هزار و 700  میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۷ با رشد ۱۲ درصدی طی سه ماه، به بیش از 7 هزار و 500  میلیار تومان رسیده است.

همچنین شرکت سایپا در بهار سال گذشته 1 هزار و 100 میلیارد زیان انباشته داشته که با رشد ۵۶۳ درصدی در بهار امسال به بیش از 7 هزار و 500  میلیارد تومان رسیده است.

همچنین سایپا طی سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان زیان خالص ساخته، این در حالی هست که این خودروساز در بهار سال گذشته سود ایجاد کرده بود.

بر اساس گزارش سه‌ماهه ابتدایی امسال، سایپا به ازای هر سهم ۲۰۲ ریال زیان ساخته که نسبت به بهار سال گذشته بیش از ۱۰ هزار درصد کاهش داشته، این زیان سنگین بیش از پیش لزوم حرکت شرکت به سمت اصلاح ساختار سرمایه و افزایش سرمایه را نشان می‌دهد و شاید باعث تسریع در روند افزایش سرمایه شرکت شود.

9999

این شرکت خودروسازی با نماد معاملاتی «خساپا» با سرمایه‌ای به حجم 3 هزار و  900 میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.