| کد خبر: 192522 |

کاهش قیمت نفت با ازسرگیری تولید نفت خلیج مکزیکو

قیمت نفت روز سه شنبه با ازسرگیری تولید نفت خلیج مکزیکوی آمریکا پس از طوفان گرمسیری بَری و رشد تولید شیل آمریکا، به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد.

تین نیوز

قیمت نفت روز سه شنبه با ازسرگیری تولید نفت خلیج مکزیکوی آمریکا پس از طوفان گرمسیری بَری و رشد تولید شیل آمریکا، به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت چهار سنت کاهش یافت و به ۶۶ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۳ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۵۹ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز گذشته حدود یک درصد کاهش پیدا کرده بود.

تولیدکنندگان نفت در خلیج مکزیکو بخشی از حدود سه چهارم از ظرفیت تولید نفت که به دلیل وقوع طوفان در سکوهای این منطقه متوقف شده بود را احیا کردند.

حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز تولید نفت در آب‌های خلیج مکزیکوی آمریکا در روز دوشنبه متوف شده بود که حدود ۸۰ هزار بشکه در روز کمتر از روز یکشنبه بود.

همچنین کارکنان به بیش از ۲۸۰ سکوی تولید نفتی که تخلیه شده بود، بازگشتند. چند روز طول خواهد کشید تا سکوهای این منطقه به تولید کامل بازگردند.

بازار همچنین از نشانه‌های رشد بیشتر تولید آمریکا تحت فشارهای کاهشی قرار گرفت. موج رونق تولید نفت شیل آمریکا این کشور را به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی پیش بینی کرد تولید نفت هفت منطقه شیل این کشور در اوت حدود ۴۹ هزار بشکه در روز رشد کرده و به رکورد ۸.۵۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

در مجموع تولید نفت آمریکا اکنون بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز است.

بر اساس گزارش رویترز، رشد تولید نفت آمریکا تلاش‌های روسیه و عربستان سعودی برای کاهش سطح ذخایر جهانی نفت از طریق متقاعد کردن تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک برای حفظ محدودیت عرضه را تضعیف می‌کند. این گروه که به اوپک پلاس معروف است ماه میلادی جاری توافق کرد کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز را به مدت ۹ ماه دیگر تا مارس سال ۲۰۲۰ تمدید کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.