| کد خبر: 191193 |

معاون وزیر راه: در موضوع داخلی نظام مهندسی دخالت نمی‌کنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که موضوع عزل و نصب رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی موضوع داخلی سازمان است و وزارت راه به آن وارد نمی‌شود، گفت: خط قرمز وزارت راه برگزاری انتخابات است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که موضوع عزل و نصب رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی موضوع داخلی سازمان است و وزارت راه به آن وارد نمی‌شود، گفت: خط قرمز وزارت راه برگزاری انتخابات است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم مازیار حسینی اظهار کرد:‌  بحث وزارت راه و شهرسازی عدم دخالت در موضوعات شورای مرکزی نظام مهندسی است. منتها ما یک خط قرمزی داریم و آن برگزاری انتخابات شورای مرکزی است.

وی ادامه داد: اگر موضوعی باشد که بخواهد به برگزاری انتخابات لطمه وارد کند، قاعدتا ما از موضع نظارت لازم است که دخالت کنیم.

وی تصریح کرد:‌ بنابراین در موضوعات داخلی سازمان نظام مهندسی ساختمان که نه قانون و نه آیین‌نامه اجرایی نظام مهندسی برای آن موضوعی تعریف نکرده دخالت نخواهیم کرد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ یکشنبه هفته آینده شورای مرکزی تشکیل جلسه می‌دهد. بنده به عنوان مستمع در جلسه حضور دارم و آنها را به راه راست هدایت و ارشاد خواهم کرد.

حسینی گفت: این کار -انتخاب هیئت اجرایی انتخابات- بر اساس یک نظام ‌نامه داخلی شورای مرکزی انجام شده و بر اساس قانون و آیین نامه اجرایی مصوب دولت نیست. بر اساس این نظام‌نامه مکانیسمی دارند که از بین افرادی 2 برابر رای می‌گیرند و از امیان این افراد 5 نفر به‌عنوان هیئت اجرایی انتخابات انتخاب می‌شوند.

وی با بیان این‌که آقای فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی برای تصمیمی -عزل رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی- که گرفته ادله‌ای داشته است، اظهار کرد: این ادله باید برای اعضا و وزارت راه توضیح داده شود،‌اگر مسموع باشد مورد پذیرش قرار می‌گیرد در غیر اینصورت مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی دخالت مستقیمی در این موارد نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.