| کد خبر: 190198 |

نوسان امروز گذراست؛

همتی: بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هیچیک از بنیانهای اقتصادی که تعیین کننده نرخ ارز است تغییری نکرده است، گفت: بر بازار ارز مسلط هستیم و نوسان امروز بی دلیل و موقتی است.

تین نیوز

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هیچیک از بنیانهای اقتصادی که تعیین کننده نرخ ارز است تغییری نکرده است، گفت: بر بازار ارز مسلط هستیم و نوسان امروز بی دلیل و موقتی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی با بیان اینکه ذخایر ارزی خوبی داریم، گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که مشکلی در تثبیت قیمت ارز نداریم.

وی با بیان اینکه صادرات رصد می‌شود، گفت: در زمان سپری شده از سال جاری ۹.۵ میلیارد دلار برای کالاهای وارداتی ارز تأمین شد.

همتی با بیان اینکه امروز با توجه به اعلام موضع ایران از طرف رهبر معظم انقلاب در مورد عدم مذاکره با امریکا در جریان دیدار نخست وزیر ژاپن با ایشان، عده‌ای تلاش کردند نوسان گیری کرده و قیمت ارز را بالا ببرند، اظهارداشت: با این وجود هیچ خریدی از صرافی‌ها که با قیمت پایین‌تر دلار عرضه می‌کردند وجود نداشت.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در بازار ارز نرخ حواله مهم و تعیین کننده است، گفت: روز شنبه بازار ارز با نرخ واقعی آغاز بکار خواهد کرد.

همتی با بیان اینکه راه‌های برگرداندن ارز به کشور را یافته‌ایم، گفت: منویات رهبری در مورد رونق تولید با کاهش واردات و افزایش صادرات محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی سهم مهمی در تولید و صادرات کشور دارد، اظهارداشت: در سال رونق تولید داخلی و با توجه به تشدید تحریم‌ها تأمین نیاز تولید کننده ها اولویت بانک مرکزی است و فردا هم نشستی با فعالان اقتصادی و مسؤولان این استان در جهت طرح مشکلات و تبیین راهکارها خواهیم داشت.

همتی سفر نخست وزیر ژاپن به کشورمان را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به روابط دیرینه این کشور با ما و ظرفیت‌های سرمایه گذاری

ژاپن در بخش‌هایی از اقتصاد کشورمان، بستر تقویت همکاری‌ها فراهم است.

رئیس کل بانک مرکزی فردا صبح در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در تبریز شرکت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.