| کد خبر: 189409 |

◄ انتقاد شدید شورای شهر از عملکرد کارگزاری‌ها

کارگزار را می‌توان واسط بین بورس و معامله‌گران سهام دانست، اما ظاهراً این واسطه به محل سودی بدل شده است که اگر نظارتی برآن نشودبه جایی برای جولان دلالان تبدیل خواهد شد.

تین نیوز

کارگزار را می‌توان واسط بین بورس و معامله‌گران سهام دانست، اما به ظاهر این واسطه به محل سودی بدل شده است که اگر نظارتی برآن نشود به جایی برای جولان دلالان تبدیل خواهد شد.

متاسفانه، پس از اصلاح و ابلاغ بخشنامه مربوط به بودجه غیرنقد شهرداری تهران، کارگزاری‌ها بار دیگرفعالیت خود را آغاز کردند تا کمکی باشند برای شهرداری و پیمانکاران طلب‌کار و آن‌گونه که از شواهد پیداست کارگزاری‌ها املاک بدهکاران را بزخری کرده و با قیمت بالا به طلب کاران شهرداری واگذار می‌کنند.

این عضو شورا با انتقاد از عملکرد کارگزاری‌ در تحقق بودجه غیرنقد شهرداری، تاکید کرد: متاسفانه در این حوزه سکته مالی وجود دارد و شاهد نارضایتی جدی پیمانکاران از کارگزاری‌ها بوده و هستیم به‌گونه‌ای که کار به جایی رسیده کهکارگزاری‌ها به پیمانکار سیستم اطلاعات مدیریت، پیشنهاد دریافت چوب، سیمان و آجر داده‌اند.

فراهانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این نکته که کارگزاری‌ها قرار بود نقش مهمی در روند تسویه بدهی پیمانکاران ایفا کنند و در تهاترهای املاک از مودیان شهرداری، تسهیل‌گر باشد، ابراز داشت: در آیین‌نامه شورا قید شده است که کارگزاری‌ها باید ماهانه 100 میلیارد تومان بودجه نقد ارائه کنند تا بر این اساس با پول نقد، بدهی‌ها را تسویه کرده و از طرفی دیگر املاک، بدهکاران شهرداری را ساماندهی کنند. اما بررسی‌ها نشان داده است که نارضایتی جدی از عملکرد کارگزاری‌ها در میان پیمانکاران و مودیان وجود دارد. ضمن ان‌که  هدف وجودی کارگزاری‌ها که تزریق 100 میلیارد تومان به عنوان پشتوانه فعالیت‌های ان‌هاست تا به امروز  محقق نشده است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود، تصریح کرد: کارگزاری‌ها غیر از برداشت سود که مصوب شورای شهر است، از محل تهاترها نیز سود بالایی عاید خود می‌کنند، به گونه‌ای که املاک بدهکاران را با چانه‌زنی به قیمت پایین خریداری کرده و همان ملک را با قیمت بالاتر به طلبکاران شهرداری واگذار می‌کند که در این میان از محل مابه‌التفاوت سود بالایی نصیب خود می‌کنند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران با بیان این‌که اگر قرار باشد کارگزاری تعهد خود را در مورد تزریق 100 میلیاردی عمل نکنند و از طرفی با بدهکاران شهرداری تسویه حساب نشود فلسفه وجودی آن قابل توجیه نیست، افزود: شاهد نارضایتی جدی از عملکرد کارگزاری‌ها هستیم که این مساله خود را در عملکرد بودجه غیر نقد به وضوح نشان داده است.

فراهانی به این نکته نیز اشاره داشت که،  بررسی عملکرد چهارکارگزاری، در کمیسیون برنامه و بودجه انجام خواهد شد، اگر این رویه عدم صلاحیت کارگزاری‌ها ادامه داشته باشد، آن‌ها از پروسه مالی شهرداری خارج می‌شوند و شورا سعی دارد با ایجاد تحول جدی از کارگزاری‌های جدید استفاده کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.