| کد خبر: 188591 |

◄ چرا غروب یکشنبه 29 اردیبهشت دلار ناگهان سقوط کرد؟

این قیمت در حالی روند کاهشی را طی عصر دیروز طی کرد که در عرض دو ساعت به ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان رسید اما درپایان ساعت معاملات عصر نرخ نهایی دلار روی ۱۴ هزار ۴۹۰ تومان متوقف شد.

تین نیوز

نرخ دلار در ساعات پایانی روز و در آستانه اذان مغرب به ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین،‌ صبح دیروز بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت خورد. این در حالی است که قیمت خرید دلار در صرافی بانک ملی ایران ۱۴.۳۰۰ (چهارده هزار و سیصد تومان) نرخ‌گذاری شد.

دیروز نرخ دلار در بازارهای آزاد سطح شهر مانند فردوسی و چهارراه استانبول با ۱۴ هزار و ۸۰۰ آغاز شد اما در نیمه‌های روز به حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

این قیمت در حالی روند کاهشی را طی عصر دیروز طی کرد که در عرض دو ساعت به ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان رسید اما درپایان ساعت معاملات عصر نرخ نهایی دلار روی ۱۴ هزار ۴۹۰ تومان متوقف شد.

این آمار در اصل مربوط به معاملات بازارهای معروف ارز پایتخت بود اما بازارهای پنهان که مقصد کوچ دلارفروشان فردوسی شده‌اند تا نزدیک افطار همچنان در تکاپو بودند.

سال گذشته و بعد از اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار با هرگونه گران فروشی توسط صرافی‌ها و دلار فروشان برخوردهای تعزیراتی صورت گرفت. این اقدام منجر به کوچ دلار فروشان از سطح میدان فردوسی و چهارراه استانبول به کریمخان و هفت تیر شد.

این در حالی است که در ساعات پایانی دیروز عصر دلار فروشان با اقدامی عجیب هر دلار را به قیمت ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان مبادله می‌کردند.

این کاهش نرخ ارز، دلارفروشان کریمخان را به گونه‌ای به تکاپو انداخته بود که مبالغ بیش از ۵۰ هزار دلار را نیز با همین قیمت به سرعت واگذار می‌کردند.

در کنار پایین آمدن نرخ دلار قیمت طلای بدون اجرت نیز در حدود ۲۰ هزار تومان در هر گرم کاهش داشت.

یکی از طلافروشان کریمخان در گفت و گو با خبرآنلاین از احتمال کاهش بیشتر نرخ ارز در روزهای آینده خبر داد و گفت: دلار فروشان استانبول امروز با التماس از ما می‌خواستند تا دلارهایشان را به قیمت ۱۴ هزار و ۳۰۰ بخریم اما ما که می‌دانیم آنها ضرر نمی‌کنند با قیمت ۱۴ و ۱۰۰ از آنها خریدیم.

وی با اشاره به ابهام در نرخ قیمت دلار فردایی گفت: من امشب بیش از ۱۴۰ هزار دلار خرید کرده‌ام امیدوارم فردا ورشکست نشوم.

 این احتمال می رود اخبار مربوط به بازار متشکل ارزی و برنامه های بانک مرکزی در کنار کاهش تقاضا برای دلار منجر به ریزش نرخ دلار شده باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    جونت بالا بیا با این تیتر خبرت
    نزارین مردم یکم ارامش بگیرن با حرفای پوچ بی ارزشتون

    • ناشناس 0 0

      آرامش مردم الان با این تیتر گرفته شد؟!