| کد خبر: 188106 |

◄ اثر تحریم بر حمل‌ونقل زیرزمینی

شاید بتوان با دور زدن تحریم‌ها، برخی قطعات مترو را تأمین کرد اما هزینه آن چند برابر می‌شود که از جیب شهروندان و مدیریت شهری می‌رود.

تین نیوز

در زمام آغاز تحریم‌های ظالمانه آمریکا برخی گفتند تحریم‌ها تاثیر چندانی بر مترو ندارد و ممکن است تنها هزینه ها را افزایش دهد. اما حالا تحریم‌ها اثرات خود را بر مترو گذاشته است.

به گزارش تین‌ نیوز، محمد علیخانی با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد:  متأسفانه تحریم‌ها اثر خود را بر روی  حمل و نقل زیرزمینی گذاشته است و 630 واگنی که مدیریت جدید شهر تهران در خصوص آن پیگیری‌های زیادی کرد و مصوبه شورای اقتصاد در سال 95 را در این خصوص احیا کرد و به مرحله امضای قرارداد نیز رساند، به دلیل تحریم‌ها به مشکل خورده و سرنوشت این 630 دستگاه مشخص نیست. با وجود اینکه برخی می‌گفتند تحریم‌ها بر مترو اثر ندارد، متأسفانه شاهد مشکلاتی در حوزه حمل و نقل هستیم.

وی در ادامه با بیان این نکته که، تهران با مشکل جدی کمبود واگن روبرو است، گفت: متأسفانه خبرهای خوبی در این حوزه به گوش نمی‌رسد و به نظر نمی‌آید به زودی این واگن‌ها به ناوگان متروی پایتخت افزوده شود این در حالی است که متروی تهران دستکم به 2000 تا 3000 واگن نیازمند است و درحالی‌که سرفاصله استاندارد قطارها باید 3 تا 3.5 دقیقه باشد، در برخی از مسیرها تا 45 دقیقه نیز سرفاصله قطارها اعلام شده است. به طور مثال در بخش‌هایی از خط 7 و 6 که به تازگی به بهره‌برداری رسیده، سرفاصله قطارها 30 دقیقه است که 10 برابر استانداردها است و بخشی از این مشکل، در دست شهرداری و شورا است و مدیریت شهری در آن نقشی ندارد.

علیخانی به نقل از اسکان، اثر دیگر تحریم‌ها بر مترو را کمبود برخی از قطعات دانست و گفت: شاید بتوان با دور زدن تحریم‌ها، این قطعات را تأمین کرد اما هزینه آن چند برابر می‌شود که از جیب شهروندان و مدیریت شهری می‌رود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان کرد:  هنوز صد درصد ساخت واگن، بومی نشده و برخی از قطعات از خارج وارد می‌شود،  برخی در این دور زدن‌ها، چندین برابر سود می‌کنند؛ در این میان تنها برخی از کاسبان تحریم سود می‌برند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.