| کد خبر: 188062 |

ابتدای مجلس دهم کسی زیربار افزایش قیمت خودرو نمی‌رفت

یک عضو فراکسیون امید گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهم و دوازدهم به نوعی توانستند دولت را در دست بگیرند و وزنه سنگینی را در مجلس تشکیل دادند در نتیجه مردم انتظار داشتند که اصلاح‌طلبان در رابطه با حل مشکلات معیشتی بیشتر کار کنند اما متاسفانه فراکسیون اصلاح‌طلب مجلس برنامه خاصی برای حل مشکلات معیشتی مردم ارائه نداد.

تین نیوز

یک عضو فراکسیون امید گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهم و دوازدهم به نوعی توانستند دولت را در دست بگیرند و وزنه سنگینی را در مجلس تشکیل دادند در نتیجه مردم انتظار داشتند که اصلاح‌طلبان در رابطه با حل مشکلات معیشتی بیشتر کار کنند اما متاسفانه فراکسیون اصلاح‌طلب مجلس برنامه خاصی برای حل مشکلات معیشتی مردم ارائه نداد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، اصغر سلیمی درباره گرانی کالاهای اساسی مردم گفت: بخشی از این گرانی‌ها مربوط به بعد روانی و ساختگی است که در جامعه وجود دارد و بعضی از آب گل آلود ماهی می‌گیرند. تحریم‌ها که از زمان جنگ وجود داشته و الان هم وجود دارد پس برای ما جدید نیست. عده‌ای منافع‌شان در این است که قیمت مسکن، خودرو و مواد خوراکی را بالا ببرند.

وی تاکید کرد:  در بحث خودرو روز اول که ما به مجلس آمدیم، کسی زیر بار نمی‌رفت که قیمت‌ها افزایش پیدا کند، ایران خودرو در آن زمان باید خودروهایش را به صورت قسطی می‌فروخت و هیچ کس زیر بار این نمی‌رفت که قیمت خودروها افزایش پیدا کند حتی کسی نمی‌پذیرفت که برای خودروهای خارجی قیمت بالایی پرداخت شود.

این عضو کمیسیون شوراها خاطرنشان کرد: برخی پول خود را در بخش‌های مختلف تزریق می‌کنند و قیمت‌ها را به صورت مصنوعی بالا می‌برند. به عنوان مثال چندین هزار مسکن خالی در تهران وجود دارد که می‌توانیم مشکلات مسکن را برای مردم تهران تا حدودی حل کنیم اما به این دلیل که نظارت وجود ندارد، نمی‌توانیم از این امکانات بهره‌ای ببریم.

این عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: مشکل ما نظارت است و کسانی که عامل ایجاد فساد هستند، بر آنها نظارتی نیست در صورتی که باید با آنها برخورد جدی صورت بگیرد اگر برخورد با مفسدان به طول بیانجامد، خاصیت خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به قیمت خودروهای داخلی اظهار کرد: پرایدی که چند سال پیش پنج میلیون تومان بود، امروز هیچ تغییری نکرده و حتی کیفیتش پایین‌تر آمده اما قیمتش چندین برابر شده است. در بحث خانه هم همین است. به عنوان مثال جمعیت کشور ما از پارسال تا به امسال تغییر فاحشی نداشته اما قیمت‌ها چند برابر شده است.

وی درباره علت گرانی کالاهای اساسی گفت: پشت کالاهای اساسی رانت‌هایی وجود دارد و با استفاده از رانت قدرتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک روز ماکارونی، یک روز گوشت و روز دیگر برنج و ... را به گرانی می‌کشانند و این رانت است که این کار را می‌کند.

نماینده مردم سمیرم با بیان اینکه مردم گاهی خودشان به گرانی‌ها دامن می‌زنند، ابراز کرد: تا شنیده می‌شود که قیمت محصولی رو به افزایش است صف‌های طولانی خرید توسط مردم ایجاد می‌شود که این خود باعث می‌شود گرانی در آن محصول تثبیت شود. مردم با گران شدن یک محصول فکر می‌کنند باید برای یک سال خود خرید کنند، به عنوان مثال در بحث بنزین، تا شایعه گرانی بنزین پیش آمد صف‌های طولانی برای پر کردن باک‌ ماشین‌ها ایجاد شد اما این نوع خریدها مگر چقدر در سبد هزینه‌های خانوار تاثیرگذار است؟ مردم با این قبیل خریدها به سوءاستفاده کنندگان کمک می‌کنند.

سلیمی با اشاره به انتخابات اسفندماه گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهم و دوازدهم به نوعی توانستند دولت را در دست بگیرند و وزنه سنگینی را در مجلس تشکیل دادند، در نتیجه مردم انتظار داشتند که اصلاح‌طلبان در رابطه با حل مشکلات معیشتی بیشتر کار کنند اما متاسفانه فراکسیون اصلاح‌طلب مجلس برنامه خاصی برای حل مشکلات معیشتی مردم ارائه نداد.

وی با اشاره به مشکلاتی از قبیل گرانی، قیمت ارز، قیمت خودرو و ... اظهار کرد: فراکسیون امید طرحی را برای حل این مشکلات ارائه نداده است این فراکسیون حداقل ۳۰ نفر نماینده اصلاح‌طلب از تهران دارد  که می‌توانست در حل مشکلات اقتصادی طرح‌هایی را ارائه دهد تا در صحن علنی مجلس مطرح شود اما متاسفانه آن تحرکی که باید در فراکسیون امید داشتیم را ندیدیم.

این عضو کمیسیون شوراها بیان کرد: با توجه به اینکه برای حل مشکلات اقتصادی توسط فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون امید طرح‌هایی مطرح نشده و دولت هم به این امر بی‌توجهی کرده، در نتیجه بعضی از این وضعیت به نحو خودشان بهره‌برداری می‌کنند. در این دوره ممکن است مردم به سمت گروه‌های مستقل‌تر حرکت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.