| کد خبر: 187394 |

تعیین میزان دقیق خسارات قطعی سیل تا دو هفته دیگر

معاون دفتر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور از بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده خوزستان بر اثر سیل از محل بودجه و بانک‌ها خبر داد.

تین نیوز

معاون دفتر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور از بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده خوزستان بر اثر سیل از محل بودجه و بانک‌ها خبر داد.

به گزارش  تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیومرث سبزی، معاون دفتر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه بازدید از تاسیسات آبرسانی و کانال‌های آب چمران، کوثر و سد تنظیمی حمیدیه، گفت: در سیل اخیر، بخشی از تاسیسات که زیر ساخت‌های عمرانی کشور محسوب می‌شوند شامل؛ مسیر‌های ارتباطی، مراکز درمانی، کانال‌های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی دچار آسیب جدی شدند.

وی اظهار داشت: خسارات وارده فرآیند خدمت رسانی به مردم مناطق مختلف کشور از جمله خوزستان را با مشکلاتی همراه کرده که با اولویت در تلاش برای برآورد قطعی میزان آن‌ها هستیم.

سبزی تصریح کرد: این سازمان تلاش می‌کند تا با برآورد دقیق این خسارات، منابع لازم برای بازسازی آن‌ها را تامین نماید.

قطعی شدن میزان خسارات سیل تا ۲ هفته دیگر

معاون دفتر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور، زمان نهایی برای قطعی شدن برآورد خسارت را یک تا ۲ هفته آینده عنوان کرد و افزود: پس از جمع بندی گزارش میزان خسارات به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه می‌شود تا برای تامین منابع اقدام شود.

این مقام مسئول محل تامین منابع مالی بازسازی را از بودجه عمومی کشور و یا تسهیلات بانکی اعلام کرد و اذعان داشت: در زمینه تسهیلات، نیاز است که دولت بخشی از منابع را از طریق بانک مرکزی تامین کند و در اختیار دستگاه‌ها قرار بدهد.

کیومرث سبزی بیان داشت: این سازمان همه توان خود را بکار گرفته تا این منابع را تامین کند و بازگشت خدمات رسانی‌ها به حالت عادی یک اولویت و ضرورت است.

اعزام تیم‌های برآورد و تعیین میزان خسارت به خوزستان

وی با بیان اینکه امروز بررسی‌ها در زمینه میزان آسیب وارده به کانال‌های سیلاب بر و تاسیسات آبی خوزستان بوده، اظهار کرد: در حوزه برآورد و تعیین میزان خسارت دیگر تاسیسات تیم‌های تخصصی از سازمان برنامه و بودجه کشور به خوزستان و مناطق سیل زده دیگر سفر می‌کنند.

سبزی اذعان داشت: تعیین میزان خسارت در استان‌های سیل زده با دقت در حال تکمیل است تا نتایج آن در نهایت بهبود خدمات رسانی به مردم باشد.

متولی برآورد خسارات شخصی مردم سیل زده، وزارت کشور است

معاون دفتر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص خسارت به اموال شخصی سیل زدگان در ادامه گفت: تامین کننده منابع مالی این بخش از خسارت بر عهده دولت است و برآورد آن با مسئولیت وزارت کشور در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: بخشی از خسارت‌ها در زمینه مزارع، منازل و دام سیل زدگان تامین شده که پرداخت‌هایی هم صورت گرفته است.

بودجه لایروبی رودخانه‌ها تامین می‌شود

کیومرث سبزی، همچنین با بیان اینکه هرسال اعتبارات مربوط به لایروبی رودخانه‌ها در قانون بودجه کشور پیش بینی می‌شود، بیان کرد: امسال نیز در این زمینه منابعی درنظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: بحث لایروبی جزو اولویت‌های این سازمان و وزارت نیرو است، اما به دلیل گستردگی و طول رودخانه‌ها و محدودیت منابع، اعتبارات پیش بینی شده جوابگوی نیاز‌ها نبوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.