| کد خبر: 187317 |

ادعای آمریکایی‌ها درباره تحریم‌نبودن دارو برای ایران کذب است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تحریم‌های ظالمانه همه ابعاد را هدف قرار داده است، گفت: ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و تجهیزات پزشکی، یک دروغ بزرگ و آشکار است.

تین نیوز

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تحریم‌های ظالمانه همه ابعاد را هدف قرار داده است، گفت: ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و تجهیزات پزشکی، یک دروغ بزرگ و آشکار است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای افتتاح و بازدید از چند طرح و پروژه به زنجان سفر کرده است، از کلینیک ویژه شفیعیه بازدید کرد.

 سعید نمکی در حاشیه بازدید از کلینیک شفیعیه زنجان در جمع خبرنگاران طرح تحول نظام سلامت را از طرح‌های موفق دولت دانست و اظهار کرد: همه تلاش ما، با تمرکز  بر برخی از بسته‌ها از جمله کاهش پرداختی بیمار، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، حمایت از ماندگاری طبیب و پیراپزشک در مناطق کم‌تر برخوردار و در نهایت نگرش جدید در حوزه بهداشت و پیشگیری در کشور در صدد پیشبرد طرح تحول نظام سلامت هستیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تقویت طرح تشکیل پرونده الکترونیکی در پایان بهار سال‌جاری به عنوان ریل اصلی ورود نظام سلامت از پزشک خانواده و نظام ارجاع خبر داد و گفت: بسیج همگانی آگاهی از فشار خون به عنوان یک بیماری زمینه‌ای هم از اواخر اردیبهشت‌ماه اجرا می‌شود.

وی افزود: طی ماه‌های آینده برنامه‌هایی برای آگاهی بخشی در مورد بیماری‌های دیگر از جمله دیابت هم به مردم ارائه خواهد شد.

نمکی به شرایط سخت کشور اشاره و تاکید کرد: در این شرایط سخت بودجه‌ای، قرار بر ارتقای کیفیت مدیریت است و برنامه‌ها با همین منابع موجود اجرا خواهند شد و منابع جدیدی طلب نخواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این وزاتخانه تنها متولی حوزه بهداشت و درمان جامعه نیست، افزود: تزریق نشاط و ایجاد امید توسط صدا و سیما، هنرمندان و مدیران همه و همه در سلامت روان جامعه مؤثر هستند هر چند این مبحث از اولویت‌های این وزارتخانه است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های ظالمانه همه ابعاد را هدف قرار داده است، ادامه داد: ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر هدف تحریم نبودن دارو و تجهیزات پزشکی، یک دروغ بزرگ و آشکار است و برای نقل و انتقال پول در همه امور از جمله دارو مشکلاتی وجود دارد هر چند راه‌کارهای برای حل این مشکل پیدا شده است به همین دلیل کمبودی به نام کمبود دارو و تجهیزات مورد نیاز و اساسی وجود ندارد.

نمکی تاکید کرد: به جرأت می‌توان گفت که کمبودهای دارویی کشور نسبت به سال‌گذشته بسیار کم‌تر است و تلاش‌ها برای عدم بروز مشکل در این حوزه ادامه می‌یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزوده شدن حدود 400 دستگاه آمبولانس به ناوگان آمبولانسی اورژانس کشور خبر داد و گفت: افزایش تعدادی، ناوگان هوایی هم در دستور کار قرار دارد.

وی تعداد تخت‌های در شرف راه‌اندازی را حدود 2 هزار تخت اعلام کرد و افزود: این تعداد تا پایان سال به تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود اضافه می‌شود.

نمکی با بیان اینکه نیاز واقعی استان‌ها به تجهیزات بیمارستانی در دست بررسی است، ادامه داد: توزیع عادلانه تجهیزات ازجمله تخت‌های بیمارستانی برای وزارتخانه مهم‌تر از تعداد تخت‌های بیمارستانی است.

افتتاح نمایشگاه عکس «سلامت روان»، رونمایی از 11 دستگاه آمبولانس پیشرفته جدید و بازدید از مرکز فوریت‌های پزشکی استان ازجمله برنامه‌های روز نخست سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر در مزار شهید گمنام واقع در پردیس اصلی دانشگاه ساعت 7:30 صبح، افتتاح همزمان 50 پروژه حوزه بهداشت و درمان از طریق ویدئو کنفرانس در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه ساعت هفت و 45 دقیقه صبح و حضور در ویژه مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره عکس «سلامت روان» در مرکز همایش‌های بین‌المللی روز به ساعت 9 صبح روز یکشنبه ازجمله برنامه‌های سفر وزیر به زنجان است.

افتتاح مجتمع خدمات سلامت شهر دندی ساعت 15 عصر در شهر دندی از دیگر برنامه‌های طراحی شده برای این سفر است.

شایان ذکر است، کلینیک ویژه شفیعیه زنجان که مورد بازدید وزیر قرار گرفت، با اعتبار بالغ بر 13 میلیارد تومان در فضای فیزیکی 5 هزار و 400 متر مربع و در پنج طبقه احداث شده است.

در کلینیک شفیعیه تخصص‌های روماتولوژی، نفرولوژی، قلب و عروق، نوزادان، هماتولوژی، جراحی عروق، زنان و زایمان، گوارش، غدد، غدد متابولیسم اطفال، جراحی پلاستیک، جراحی اطفال، عفونی اطفال، گوارش اطفال - ارولوژی، جراحی، ارتوپدی، قلب، زنان، عفونی، اعصاب و روان، داخلی، گوش و حلق و بینی، اطفال، مغز و اعصاب، طب فیزیکی و توانبخشی، تغذیه و رژیم درمانی، پوست و مو و زیبایی، فک و صورت فعال هستند.

پروسیجرها شامل: اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، اتاقECG ، اتاق‌های گچ‌گیری، دو اتاق اعمال جراحی سرپایی، اسپیرومتری، اودیومتری، نوار عصب عضله، نوار مغزی هستند.

تجهیزات موجود در این کلینیک هم شامل نوار عصب عضله - نوار مغز -اکوکاردیوگرافی- نوار قلب – تست ورزش- هولتر مانیتورینگ سونوگرافی جنین و حاملگی- رادیوگرافی پانوماریک بازوی فالومتریک است.

خدمات پاراکلینیک شامل: داروخانه، آزمایشگاه تشخیص طبی و پاتولوژی در این کلینیک ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.