| کد خبر: 187219 |

جهانگیری: شاید مجبور شویم در برخی کالاها به سمت کوپنی شدن برویم

شاید مجبور شویم در برخی کالاها به سمت سهمیه بندی و کوپنی شدن پیش برویم. این نظری است که در دولت و خارج از دولت طرفدار دارد. پیش نیازش این است که دولت خودش دوباره وارد یکسری از فعالیت‌های اقتصادی شود.

تین نیوز

اسحاق جهانگیری به تشریح دو راه حل پیش روی دولت جهت کنترل شرایط اقتصادی پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، جهانگیری گفت: الان با توجه به شرایط جدید اقتصادی دبه سمت محدودیت های بیشتری داریم پیش می رویم، پس احتمالا نقش دولت پررنگ‌تر می شود. شاید مجبور شویم در برخی کالاها به سمت سهمیه بندی و کوپنی شدن پیش برویم. این نظری است که در دولت و خارج از دولت طرفدار دارد. پیش نیازش این است که دولت خودش دوباره وارد یکسری از فعالیت‌های اقتصادی شود.

معاون اول رئیس جمهور به اندیشه مقابل کوپنی شدن اشاره کرد و گفت: عده‌ای از فعالان اقتصادی با این نظریه مخالف هستند. آن ها معتقد هستند در چنین شرایط سختی باید ما به سمت آزاد کردن اقتصاد پیش برویم؛ حتی قید و بندهایی که قبلا داشتیم را رفع کنیم . به جای اینکه کالای مورد نظر اقشار ضعیف را با سهمیه بندی تامین کنیم اقتصاد را آزاد کنیم و یارانه های پنهان را به صورت نقد در اختیار مردم بگذاریم.

وی سپس خطاب به منتقدین و صاحب نظران گفت: من از همه صاحب نظران درخواست دارم راجع به این دو نظریه شفاف صحبت کنند و نقد کنند؛ ما باید به زودی تصمیمی بگیریم که آینده کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.