| کد خبر: 186831 |

سیل گلستان 7هزار کارگر را بیکار کرد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: برابر آخرین آمار استخراج شده؛ بر اثر وقوع سیل هفت هزار کارگر بخش های مختلف استان بیکار شدند.

تین نیوز

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: برابر آخرین آمار استخراج شده؛ بر اثر وقوع سیل هفت هزار کارگر بخش های مختلف استان بیکار شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سعید مازندرانی یکشنبه در جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید گلستان شامل کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه اظهار کرد که از این تعداد سه هزار نفر در بخش های صنعتی و چهار هزار کارگر دیگر در بخش قالیبافی استان دچار آسیب و خسارت ناشی از بیکاری شده اند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر کارفرمایان و سرمایه گذاران گلستان نیز که سرمایه های مادی و معنوی خود را وارد عرصه خدمت کرده اند، دچار خسارت شده اند و همه گروه های تولیدی استان نیازمند حمایت ویژه دولت هستند.

وی گفت: دولت پارسال هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات رونق تولید و 3.1 میلیارد تومان تسهیلات برای سه هزار و 900 طرح از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری به کارآفرینان استان گلستان پرداخت کرد که تاثیر خوبی در ایجاد شغل داشت.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه عدم تعادل و هماهنگی بین گروه های کارگری و کارفرمایی مشکلاتی به وجود می آورد که همه از آن آسیب می بینید، اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور، وقوع سیلاب باعث آسیب جدی به جامعه تولیدی و کارگری شده که باید با تدبیر شرایط را مدیریت کرد.

مازندرانی گفت: در برخی بنگاه های اقتصادی گلستان چند ماه حقوق کارگران عقب ا

طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به ایرنا، خسارت اولیه سیلاب و آبگرفتگی های اخیر به بخش صنعت استان چهار هزار و 100 میلیارد ریال برآورد می شود.

این میزان خسارت به واحدهای فعال و زیرساخت های شهرک صنعتی آق قلا، هشت واحد تولیدی در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان، یک هزار و 700 واحد صنفی در آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس و 10 هزار بافنده فرش دستباف در آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس وارد شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.