| کد خبر: 184636 |

سلب اعتماد ایرلاین‌ها از بوئینگ؛

اندونزی سفارش ۴۹ هواپیمای ۷۳۷ مکس را کنسل کرد

هواپیمایی گارودای اندونزی، روز جمعه اعلام کرد که از بوئینگ درخواست کرده است سفارش کنونی این شرکت برای خرید ۴۹ هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸، که ۶ میلیارد دلار ارزش دارد، را کنسل کند.

تین نیوز

هواپیمایی گارودای اندونزی اعلام کرد که از بوئینگ درخواست کرده است سفارش کنونی این شرکت برای خرید ۴۹ هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸، که ۶ میلیارد دلار ارزش دارد، را کنسل کند.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، هواپیمایی گارودای اندونزی، روز جمعه اعلام کرد که از بوئینگ درخواست کرده است سفارش کنونی این شرکت برای خرید ۴۹ هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸، که ۶ میلیارد دلار ارزش دارد، را کنسل کند.

خبرگزاری‌های نیوزرایت، رویترز و ای‌اف‌پی همگی، تصمیم این شرکت را گزارش کرده‌اند.

رویترز به نقل از مدیرعامل گارودا نوشت: این شرکت سفارش خود برای هواپیماهای ۷۳۷ مکس را به سایر انواع جت‌های بوئینگ تغییر می‌دهد. هواپیمایی ملی اندونزی توضیح نداده است که به چه علت دیگر هواپیماهای ۷۳۷ مکس را نمی‌خواهد.

سخنگوی گارودا، احسان روسان، در پاسخ به درخواست سی‌ان‌بی‌سی برای توضیح در این مورد، گفت: این شرکت در ۱۴ مارچ در نامه‌ای به بوئینگ درخواست کرده است که سفارش این شرکت برای جت‌های ۷۳۷ مکس کنسل شود، اما نمایندگان بوئینگ، در ۲۸ مارچ برای مذاکرات بیشتر در این باره، به جاکارتا سفر خواهند کرد.

طبق گزارش رویترز، شرکت هواپیمایی گارودا در حال حاضر فقط ۱ هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ در ناوگان خود دارد.

این شرکت هواپیمایی اندونزیایی اولین شرکت هواپیمایی جهان است که به دنبال ۲ حادثه سقوط مرگبار ۷۳۷ مکس ۸، رسماً سفارش خرید این جت را لغو می‌کند.

روز جمعه به دنبال انتشار این اخبار، سهام بوئینگ ۲.۸۳ درصد دیگر سقوط کرد.

این درحالی است که هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸، پرفروش‌ترین هواپیمای بوئینگ بوده و توانسته است ۵۰۰۰ سفارش ساخت را برای خود ثبت کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.