| کد خبر: 180274 |

◄ جامعه کارگری در کشور صاحب ندارد

خط فقر درحال‌حاضر 53درصد بالاتر از حقوق کارگران است.

تین نیوز

خط فقر درحال‌حاضر 53درصد بالاتر از حقوق کارگران است.

علی اصلانی، عضو هیئت‌مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار با اعلام این خبر افزود: تا زمانی که این فاصله از بین نرود شرایط کارگران در همین وضع نامطلوب باقی خواهد ماند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اصلانی خاطرنشان کرد: حدود 13 میلیون کارگر در کشور وجود دارد که با احتساب افراد تحت پوشش آنان، جمعیت جامعه کارگری به 53 میلیون نفر می‌رسد، قدرت خرید این جامعه در اوضاع فعلی کاهش زیادی داشته و اگر دولت حقوق کارگران را افزایش ندهد اوضاع این جامعه خوب نخواهد شد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار البرز به سفر اخیر وزیر کار به البرز اشاره و خاطرنشان کرد: در این سفر بنده به‌عنوان نماینده کارگران البرز لزوم افزایش حقوق کارگران را گوشزد کردم که آقای شریعتمداری قول دادند جلسه شورای‌عالی کار برای بحث افزایش دستمزد کارگران تشکیل شود، تاکنون دو جلسه تشکیل‌شده اما نتیجه‌ای به‌دنبال نداشته است.

این فعال کارگری ادامه داد: می‌توان گفت تولیدکننده و فروشنده از تورمی که ایجادشده ضرر نکرده‌اند؛ اما کارگری که حقوقش در این شرایط بیشتر نشده آسیب‌دیده است بااین‌وجود کارفرمایان زیر بار افزایش حقوق نمی‌روند. بحث ما این است، حالا که دولت عنوان می‌کند اوضاع درآمدی خوبی داشته، کارگران را به‌صورت ویژه ببیند تا فاصله‌ای که بین دستمزد کارگر و خط فقر و تورم ایجادشده از این بیشتر نشود.

اصلانی ضمن ابراز نگرانی از وخیم شدن اوضاع کارگران در کشور خاطرنشان کرد: کارگری که چند ماه حقوق نگرفته کجا باید داد بزند؟ کارگر از کجا باید بیاورد و گوشت 70هزارتومانی بخرد؟ ما از دولت انتظار داشتیم در بودجه 98 این مسائل را ببیند.

این فعال کارگری به وضعیت نگران‌کننده درمانی جامعه کارگری هم اشاره و اعلام کرد: متأسفانه تأمین اجتماعی به بهانه قاچاق دارو و سوءاستفاده از دفترچه‌های بیمه، 27 قلم دارویی مثل شربت سینه، قرص سرماخوردگی، سردرد و ... را از لیست بیمه حذف کرده است و این داروها باید به‌صورت آزاد تهیه شود، در این شرایط وضعیت درمانی کارگران واویلا شده است.

اصلانی افزود: یک کارگر چقدر می‌تواند این شرایط را ببیند و حرف نزند؟ ما احساس می‌کنیم جامعه کارگری در کشور صاحب ندارد.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توانم بگویم که حقوق یک‌میلیون و 200 هزارتومانی کارگر ظرف 10 روز خرج می‌شود، دود رکود، تورم و ... همه در چشم کارگر است وزندگی کارگران در این شرایط عذاب‌آور شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.