| کد خبر: 178950 |

◄ چرا قیمت ارز و سکه سقوط کرد؟

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر دلایل سقوط قیمت ارز را تشریح کرد.

تین نیوز

رییس سابق اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر دلایل سقوط قیمت ارز و سکه را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد کشتی آرای درباره مطالب توصیه‌های مجازی مبنی بر نفروختن طلا به دلیل احتمال گران شدن در هفته‌های آینده گفت: اگر خریداران واقعا راجع به این توصیه‌ها اعتماد دارند، ‌به آن عمل کنند.

او گفت: بنده با وجودی که در بازار طلا و سکه فرد فعالی محسوب می‌شوم اصلا نمی‌توانم پیش‌بینی دقیقی نسبت به روزهای آینده داشته باشم؛ واقعیت‌های بازار قیمت‌ها را تعیین می‌کند و این مساله قابلیت پیش‌بینی دقیق ندارد.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر بیان کرد: سیاست‌های بانک مرکزی در روند کاهشی نرخ ارز و همچین کاهش قیمت سکه و طلا تاثیرگذار است و اگر بانک مرکزی به‌عنوان متولی طلا و ارز توصیه‌ای می‌کند حتما باید به آن توجه کرد.

کشتی‌آرای گفت: روند کاهش قیمت سکه و طلا سبب شده تا تعداد خریداران در بازار کم شود و به این دلیل نیز فروشنده‌ها نسبت به فروش دست نگه داشته‌اند ولی داد و ستدها روال عادی خود را ادامه می‌دهد.

او خطاب به مصرف‌کنندگان و خریداران طلا گفت: توصیه می‌کنم با دقت عمل و مشاوره با افراد خبره نسبت به خریدوفروش سکه و طلا اقدام کنند تا خدای نکرده متضرر نشوند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت‌ها در این بازار قابل پیش‌بینی نیست به همین دلیل به توصیه‌های دیگران هم نمی‌توان اعتماد کرد.

وی درباره حباب قیمت سکه گفت:‌اکنون قیمت سکه در بازار ۴۲۰هزار تومان حباب دارد.

اما محمد ولی رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران معتقد است روند کنونی بازار، کاهش قیمت‌ها را نشان می‌دهد و این وضعیت هم‌چنان ادامه‌دار خواهد بود تا نرخ طلا و سکه به قیمت‌های واقعی و مدنظر بازار برسد.

او نیز حباب قیمتی سکه را حدود ۵۰۰ هزار تومان دانست و گفت: هر عدد سکه تمام بهار آزادی، گفت‌: این حباب می‌تواند کمتر باشد، به شرط این که بانک مرکزی سکه را در بازار و بین مردم به اندازه کافی عرضه کند چراکه اگر سکه به وفور در بازار باشد، حباب آن به حداقل خواهد رسید.

امروز هر عدد سکه تمام بهار طرح جدید با ۱۲۶ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته (دوشنبه) به سه میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسید. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار  یک میلیون و ۳۸۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۱۹ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

قیمت اونس جهانی طلا امروز ۱۲۴۹ تومان است، گفت‌: با وجود افزایش قیمت طلا در بازار جهانی نرخ آن در بازار داخلی رو به کاهش است و سکه نیز همین روند را ادامه‌ داده است، چراکه هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی، سه میلیون و ۶۱۰ هزار تومان و هر عدد سکه طرح قدیم، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نیم سکه، یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود، ربع سکه یک میلیون و ۶۰ هزار تومان و سکه  گرمی ۶۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.