| کد خبر: 177725 |

◄ کارت سوخت نگیرید، کارت بانکی کافی است

​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال کارت سوخت به کارت ملی و تسهیل روند دریافت کارت سوخت خبر داد.

تین نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال کارت سوخت به کارت ملی و تسهیل روند دریافت کارت سوخت خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز روز گذشته سرانجام گمانه‌ها تبدیل به واقعیت شد و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اطلاعیه‌ای مبنی بر لزوم به کارگیری مجدد کارت سوخت صادر شد.

اینکه چرا دولت و مسئولان توانایی مقابله با این اقدام خلاف قانون را ندارند و مانند همیشه ممکن است مصرف‌کنندگان به اصطلاح خرد تاوان این ضرر ملی را از جیب خود و با گران شدن بنزین بپردازند و هزینه صدور کارت‌های سوخت  از سوالاتی است که در حال حاضر مطرح است.

همچنین اینکه ممکن است با وجود اخذ میلیاردها تومان از مردم بابت صدور این کارت،‌بازهم شاهد قاچاق بنزین و کاهش نیافتن میزان مصرف باشیم در این صورت چه کسی ضرر مردم را جبران می‌کند که هم بنزینشان سهمیه‌بندی شده و هم بابت کارت‌های جدید مبالغی را پرداخت کرده‌اند اما در واقعیت بازهم  باید از کارت جایگاه داران استفاده کنند. 

روز گذشته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه سفر با هیات دولت به استان آذربایجان غربی سفر اعلام کرد: بیش از 10 میلیون خودرو، کارت سوخت ندارند که با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، به جای اینکه مردم در صف بایستند با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت‌بانکی آن‌ها به کارت سوخت متصل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی بیان کرد: برای صدور  این تعداد از کارت سوخت باید 330 میلیارد تومان هزینه می‌کردند درحالیکه با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، آنرا به کارت بانکی متصل کردیم تا به جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس بعلاوه 10(+10 )ثبت‌نام کنند تا بعد از یک هفته پستچی کارت سوخت صادر شده را بیاورد و هزینه‌ای را پرداخت کنند، با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می‌شود.

 آذری جهرمی به تاکید رییس جمهوری برای جلوگیری از قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت:  این کار امکان جدیدی است که در این دوره از ثبت‌نام در اختیار مشترکین قرار گرفته شده تا روند صدور کارت سوخت با سرعت بیشتری انجام شود و در نهایت اقتصاد کشور از آن منتفع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.