| کد خبر: 177086 |

◄ وزیر اقتصاد: انتظار ما کاهش نرخ ارز است

وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور گفت: انتظار این است که بر اساس شرایط و عوامل بنیادین نرخ ارز کاهش یابد.

تین نیوز

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: انتظار این است که بر اساس شرایط و عوامل بنیادین نرخ ارز کاهش یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند در برنامه نگاه یک گفت: تاکنون هیچ قراری در زمینه افزایش قیمت حامل‌های انرژی گذاشته نشده است.

او گفت: با توجه به اینکه بنزین یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هدررفت منابع ملی کشور است و این موضوع مورد توجه بسیاری از کارشناسان قرار دارد تعیین قیمت سوخت، فرآیندی را طی می‌کند تا نرخ عادلانه‌ای داشته باشد

وزیر اقتصاد و دارایی کشور درباره بسته‌های حمایتی نیز گفت: بسته‌ها تا پایان این ماه اجرایی می‌شود اما دغدغه این است که شئون مردم حفظ شود.

دژپسند اذعان داشت: بعد از تأمین منابع و ایجاد آسایش مردم باید به داشته‌هایمان توجه کنیم و بهره‌وری را حداکثر سازیم، باید از ظرفیت‌های خالی استفاده کنیم.

او افزود: در حال حاضر دارایی‌های دولت چیزی حدود هفت‌هزار، هزار میلیارد تومان اعم از مستغلات و اماکن است که بیست درصد این رقم حدود هزار و چهارصد و چهل میلیارد تومان خواهد بود و همین مبلغ برای ایجاد اهرم محرک اقتصادی کافیست. این رقم می‌تواند به‌گونه‌های مختلفی وارد اقتصاد کشور شود، یا به‌فروش برسد یا نیازمندی‌های برخی شرکت‌ها به املاک تأمین گردد.

این مقام مسئول گفت: این‌که در دولت آقای روحانی، تورم به‌خوبی کنترل شده است می‌توان علت آن را کنترل انتظارات بیان کرد، یعنی من به‌عنوان خریدار امید داشته‌ام که در آینده کالا و خدمات ارزان‌تر خواهد شد و یا اطمینان داشته‌ام که گرانتر نمی‌شود پس شتابی برای خرید نداشته‌ام. اگر این احساس دوباره احیاء شود می‌تواند به شرایط اقتصادی کشور کمک بسیار کند ولی دشمن نمی‌خواهد چنین اتفاقی رخ دهد.

دژپسند با بیان اینکه باید عمق بازار سرمایه را افزایش دهیم گفت: نرخ سود باید مثبت باشد و زمانی که تورم یک‌رقمی شد نرخ سود نیز باید عکس‌العمل نشان می‌داد.

او با تاکید بر آغاز اصلاح نظام بانکی از هفته پیش گفت: بانک‌ها از بالا بودن میزان مطالباتشان دچار مشکل هستند.

وزیر اقتصاد گفت: بدهی دولت به نظام بانکی ادعایی است که بانک‌ها آن را مطرح می‌کنند و ما نمی‌توانیم تا زمانی که این ادعا حسابرسی نشده باشد آن را بپذیریم.

دژپسند داشتن فساد گسترده و شبکه‌ای را تائید کرد و گفت: باید کارها الکترونیکی شود و از اقتصاد مقاوم به‌سمت اقتصاد هوشمند برویم و آن را الکترونیکی کنیم.

او با تاکید بر اینکه به هیچ وجه افزایش نرخ مالیات‌ها مطرح نیست، گفت: در این شرایط افزایش مالیات‌ها توجیهی ندارد و بهتر است درباره کاهش آن مطالعه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.