| کد خبر: 176690 |

◄ هند در قبال خرید نفت ایران روپیه می‌دهد

هند و ایران جزییات مکانیزمی که به دهلی‌نو اجازه می‌دهد پول خرید نفت ایران را تماما به روپیه به حسابی در یک بانک هندی واریز کند را نهایی می‌کنند.

تین نیوز

هند و ایران جزییات مکانیزمی که به دهلی‌نو اجازه می‌دهد پول خرید نفت ایران را تماماً به روپیه به حسابی در یک بانک هندی واریز کند را نهایی می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش تایمز ایندیا،  هند سیستم قبلی واریز پول خرید نفت به حسابی در بانک UCO را که فعالیت بین‌المللی نداشته و در معرض تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد، احیا خواهد کرد.

پیش از این  ۵۵ درصد پول نفت فروخته شده به هند به یورو پرداخت می‌شد اما این بار ایران کل پول نفت خود را به روپیه دریافت خواهد کرد و انتظار می‌رود از این پول برای تامین پول واردات از هند استفاده کند.

به این ترتیب حتی اگر بانک‌های ایرانی به سیستم پرداخت سوئیفت دسترسی نداشته باشند هند همچنان قادر خواهد بود پول واردات نفت خود را بپردازد.

برایان هوک، مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا تایید کرده که کشورهایی که به واردات نفت ایران ادامه می‌دهند حساب‌های امانی ایجاد خواهند کرد.

ایران اجازه دسترسی به درآمد فروش نفت خود را ندارد و تنها می‌تواند پول سپرده گذاری شده را برای خریدهای بشردوستانه هزینه کند.

 ترامپ روز جمعه در یک قدمی آغاز تحریم‌ها اعلام کرد به هشت کشور معافیت خواهد داد.در همان خبر اولیه که از سوی آمریکا اعلام شد، نام کره جنوبی، ژاپن و هند به‌صورت قطعی مشخص شد.

تحلیل‌گران بر این باورند که ترکیه، امارات متحده عربی و تایوان نیز احتمالا معافیت خواهند گرفت. با این حال مایک پمپئو - وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرده است که فهرست این کشورها را روز دوشنبه اعلام خواهند کرد و تنها روشن کرد که اتحادیه اروپا جزو دریافت کنندگان معافیت نخواهد بود. این درحالی است که تحلیل‌گران روز جمعه از سنگاپور، یونان، هلند، انگلیس و ایتالیا به‌عنوان دریافت‌کنندگان احتمالی معافیت نام بردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.