| کد خبر: 175490 |

◄ زنگنه: وضع قاچاق بنزین الحمدالله خوب است و از همه مرزها با موفقیت انجام می‌شود

وزیر نفت گفت: من درباره تحریم یک کلمه هم حرف نمی‌زنم، قرار نیست برای خوشحالی مردم حرف‌هایی بزنم و کارهایی که در این حوزه انجام می‌دهم را لو بدهم.

تین نیوز

وزیر نفت گفت: من درباره تحریم یک کلمه هم حرف نمی‌زنم، قرار نیست برای خوشحالی مردم حرف‌هایی بزنم و کارهایی که در این حوزه انجام می‌دهم را لو بدهم.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه امروز در حاشیه چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو گفت: بازار در حال حاضر ملتهب و به‌شدت نگران است و نگرانی بازار برای این روزها نیست، بلکه برای آینده است.

او ادامه داد: هیچ‌کدام از تولیدکنندگان توان تولید بیش‌تری ندارند. عربستان از ذخایر خود استفاده می‌کند و در حال حاضر هم دچار چالش سیاسی با یکدیگر شده‌اند.

زنگنه تصریح کرد: آمریکا، ‌ بازار  را با تناقض روبرو کرده است و از طرف دیگر نمی‌خواهد قیمت نفت بالا باشد، البته چین و اروپا هم به‌دلیل فشار اقتصادی مایل نیستند قیمت بالا برود.

وزیر نفت گفت: از طرف دیگر آمریکا به کشورهای تولیدکننده نفت مانند ایران، ونزوئلا و روسیه هجوم می‌آورد و روسیه را برای تحریم سرمایه‌گذاری تهدید کرده است. این به معنی این است که بازار در سه سال آینده با کمبود مواجه خواهد شد.

مذاکرات با روسیه و اروپا

زنگنه درباره مذاکره با وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: با وزیر انرژی روسیه درباره مسائل عمومی بازار و شرایط تحریم صبحت کردیم.

او درباره مذاکرات نفتی با اروپا گفت: این موضوع دنبال می‌شود و زمانی که به نتیجه رسید، اعلام خواهد شد. بارها اعلام کرده‌ایم که درباره تحریم اطلاعاتی به آمریکا نمی‌دهیم.

وضع قاچاق بنزین الحمدالله خوب است

وزیر نفت با اشاره به افزاش قاچاق سوخت در کشور گفت: وضع قاچاق بنزین الحمدالله خوب است و از همه مرزها با موفقیت انجام می‌شود! این موضوع هم شامل گازوئیل و هم شامل بنزین می‌شود.

زنگنه  با اشاره به تفاوت نرخ سوخت در ایران و سایر کشورها گفت: هر تن گاز مایع در ایران ۱۰ دلار و در بازار ۵۰۰ دلار است.

او  با اشاره به تولید قیر در کشور گفت: از عجایب دنیا این است که تولید قیر در ایران ۵ میلیون تن و مصرف آن ۹ میلیون تن است که ۳ میلیون تن آن صادر می‌شود، ۴ میلیون تن به‌صورت رایگان برای راه‌سازی و ۲ میلیون تن آن مصرف داخل است. خودمان هم نمی‌دانیم چطور.

وزیر نفت درباره کارت سوخت گفت: کارت سوخت امر پیچیده‌ای است و سهمیه‌بندی یکی از روش‌هایی است که فواید و مشکلاتی دارد. این موضوع در دولت در حال بررسی است تا ببینیم به چه تصمیمی می‌رسیم.

بیژن زنگنه هم‌چنین با اشاره به نزدیک شدن موعد اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران اظهار کرد: اکثر کارهایی که آمریکا در این زمینه باید انجام می‌داد، انجام داده است و کار زیادی نمانده که علیه ایران انجام دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.