| کد خبر: 175327 |

◄ جهانگیری: مشتریان جدیدی برای فروش نفت پیدا کرده‌ایم

معاون اول رئیس‌جمهوری از یافتن مشتری‌های جدید برای فروش نفت و پیدا کردن راه‌های نوین برای مذاکره با شرکای سنتی خبر داد.

تین نیوز

معاون اول رئیس‌جمهوری از یافتن مشتری‌های جدید برای فروش نفت و پیدا کردن راه‌های نوین برای مذاکره  با شرکای سنتی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری امروز یکشنبه در آیین روزجهانی استاندارد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران افزود: هرچند برخی خریداران نفت ایران، در ماه‌های اخیر و پیش از فرارسیدن 13 آبان زمان اعمال تحریم‌ها، خرید خود را از کشورمان متوقف کردند اما توانستیم شرکای جدیدی را برای فروش نفت خود پیدا کنیم.

او افزود: از طرف دیگر با شرکای سنتی هم مذاکره کردیم تا راهکارهایی را برای همکاری بیابیم؛ این موضوع عجیبی نیست که کشورهایی که تحریم می‌شوند به دنبال راهکارهایی برای دور زدن تحریم‌ها باشند.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند کشوری که مورد تحریم قرار می‌گیرد، راهکارهایی را پیدا می‌کند که بتواند در این مسیر موفق شود.

جهانگیری به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد و گفت: ازجمله اتفاقاتی که آمریکا نمی‌خواست بیفتد و افتاد، بالا رفتن قیمت نفت بود؛ رییس جمهوری آمریکا فکر می‌کند سعودی‌ها و دیگر کشورها قادرند با جایگزینی نفت ایران، نگذارند بهای نفت افزایش یابد اما می‌بینید با اینکه هنوز به موعد اعمال تحریم‌ها نرسیده‌ایم، نفت ایران به بشکه‌ای بالای 80 دلار رسیده است یعنی اگر نصف نفت گذشته را صادر کنیم، به همان میزان درآمد خواهیم داشت.

او افزود: آمریکایی‌ها با اینکه ادعا کرده‌اند می‌خواهند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، نمی‌توانند این کار را انجام دهند زیرا روش‌های مختلفی برای این کار پیدا شده و فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های داخلی به میدان آمده‌اند.

معاون اول رییس جمهوری نفت را کالایی راهبردی توصیف کرد که دنیا نمی‌تواند از آن بی‌نیاز باشد و «همان کشورهایی که خرید نفت از ایران را صفر کردند، به دنبال راهکارهایی هستند که به‌طور غیرمستقیم نفت ما را بخرند.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین منبع درآمد ما نفت است، گفت: آمریکایی‌ها ادعا کردند که نفت را صفر می‌کنند و برخی کشورها هم با آن‌ها همکاری می‌کنند که از ما نفت نخرند و در همین روزهایی که به 13 آبان نرسیده‌ایم خرید نفت خود را از ایران به صفر رسانده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.