| کد خبر: 172751 |

دبیر انجمن خودروسازان:

◄ گرانی خودرو ریشه در کاهش سود بانکی دارد

از زمانی که بانک‌ها سود سپرده‌ها را کاهش دادند، پول‌های سرگردان به سمت بازارمسکن، ارز، سکه و خودرو سرازیر شد. علت تاخیر در هجوم سرمایه به بازار خودرو نیز دردسرهای خاص خرید و فروش این کالای سرمایه‌ای است.

تین نیوز

دبیر انجمن خودروسازان به تشریح دلایل گرانی خودرو در آشفته بازار تحریم‌ها و خروج آمریکا از برجام پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، احمد نعمت‌بخش به این موضوع اشاره کرد که، طبق قانون خودروسازان 18درصد سود مشارکت به پیش‌پرداختی که خریدار در هنگام ثبت‌نام به نمایندگی پرداخت می‌کند اختصاص می‌دهد که روزانه میزان مشخصی سود به خریداران تا زمان تحویل خودرو تعلق می‌گیرد.

وی به این مهم پرداخت که به‌طور قطع خودروسازان دلیلی برای کاستن از عرضه خودرو به علت پردخت 12 درصدی جریمه تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان ندارند زیرا با شرایط فعلی اقتصاد کشور، چنین اتفاقی به سود تولیدکننده نیست.

نعمت‌بخش تصریح کرد: از زمانی که بانک‌ها سود سپرده‌ها را کاهش دادند، پول‌های سرگردان به سمت بازارمسکن، ارز، سکه و خودرو سرازیر شد. علت تاخیر در هجوم سرمایه به بازار خودرو نیز دردسرهای خاص خرید و فروش این کالای سرمایه‌ای است.

دبیر انجمن خودروسازان تفاوت فاحش قیمت خودرو در کارخانه و حاشیه بازار را عدم پاسخگو بودن سیاست‌های شورای رقابت دانست و گفت: یکی از علل افزایش قیمت خودرو در حاشیه بازار، عرضه خودرو از سوی کسانی است که پیش از این اقدام به خرید خودرو به تعداد زیاد کرده‌ و این روزها به تدریج و با قیمت‌های سلیقه‌ای آن را به خریدار عرضه می‌کنند.

نعمت‌بخش خاطر نشان کرد: دردوره ریاست جمهوری مرحوم آیت‌اله رفسنجانی چنین مشکلی را در کشور شاهد بودیم که با واگذاری عرضه خودرو به حاشیه بازار، بر چالش افزایش قیمت خودرو فائق آمدیم به نظر می‌رسد چنین راهکاری باید این روزها نیز بکار بسته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.