| کد خبر: 169480 |

◄ واردات خودرو و خوراک دام توسط صداوسیما با ارز دولتی!

درحالی که صدا و سیما همیشه از مجلس درخواست افزایش بودجه اش را دارد، هیچ گزارشی از عملکرد هو هزینه های خود به مجلس ارائه نمی کند. این سازمان در سال جاری یک هزارو پانصد میلیارد تومان بودجه دریافت کرده است و توسط دو شرکت زیرمجموعه برای واردات خودرو و خوراک دام ارز دولتی دریافت کرده است.

تین نیوز

سازمان صداوسیما امسال بودجه ارزی و هم بودجه غیرارزی بالایی دریافت کرده؛ اما برای ما درخواست‌های مکرری از سوی این سازمان فرستاده می‌شود که نشان‌دهنده درخواست افزایش بودجه است.

فاطمه ذوالقدر، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام این مطلب افزود: پاسخ ما همیشه یک جمله است: «صورت‌حساب‌های مالی خود را با ذکر جزئیات برایمان بفرستید» و پاسخ آنها هم همیشه سکوت است و تاکنون هیچ گزارش شفافی از ریز دخل‌وخرج صداوسیما برای ما ارسال نشده است.

در قانون بودجه امسال رقم یک هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای سازمان صداوسیما درنظر گرفته‌شده و در کنار این صد میلیون دلار هم از صندوق توسعه ملی بودجه دریافت کرده‌اند.

فروش زمان پخش رادیو و تلویزیونی به تبلیغات بازرگانی هم امسال برای صداوسیما با تعرفه‌هایی بسیار بالاتر از سال‌های گذشته در جریان بوده، به‌عنوان‌مثال در زمان پخش بازی‌های جام جهانی هزینه تبلیغاتی هر 30 ثانیه آگهی هم‌زمان با پخش بازی‌ها، به سه میلیارد تومان هم رسید.

حالا صداوسیما یک شغل جدید هم پیداکرده؛ دام‌پروری. این را از میان جزئیات فهرست ارز بگیران دولتی به دست آوردیم. شرکت جام‌جم بازرگانی پیشرو که یکی از شرکت‌های محل کسب درآمد صداوسیماست و نامش در فهرست واردکنندگان هزار و 482 قلم کالا با ارز دولتی آمده، 162 هزار یورو به نرخ دولتی از بانک مرکزی دریافت کرده و برای صداوسیما ذرت برای خوراک دام وارد کرده است. البته این شرکت به انتشار نامش در فهرست واردکنندگان خوراک دام همان روز واکنش نشان داد و اعلام کرد برای فعالیت دام‌پروری خود این خوراک را وارد کرده است.

شرکت بازرگانی ایمن تجارت جام‌جم، دیگر بنگاه اقتصادی صداوسیما، هم در کوران ارزی بی‌کار ننشسته و توانسته یک‌میلیون و 12 هزار یورو ارز دولتی برای واردکردن دریافت کند. این شرکت در حالی معادل پنج‌میلیارد ‌و 60 میلیون تومان ارز دولتی برای واردات خودرو دریافت کرده که طبق اطلاعات آگهی روزنامه رسمی موجودی سرمایه این شرکت یک میلیارد تومان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.