| کد خبر: 169243 |

◄ سرازیر شدن تقاضای ایرلاین‌ها به فرودگاه پیام

هم‌زمان با تسریع روند مسافربری شدن فرودگاه پیام ایرلاین‌های زیادی برای فعالیت در این فرودگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

تین نیوز

هم‌زمان با تسریع روند مسافربری شدن فرودگاه پیام ایرلاین‌های زیادی برای فعالیت در این فرودگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مسافربری شدن فرودگاه پیام آرزوی دیرینه مردم این استان است که با تحقق آن می‌توان شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر البرز بود.

با توجه به موقعیت استان البرز شرکت‌های هواپیمایی بسیاری برای حضور در این فرودگاه اعلام آمادگی کرده‌اند، مذاکراتی نیز از سوی مسئولان فرودگاه پیام با این شرکت‌های هواپیمایی در حال صورت گرفتن است.

مذاکرات با ایرلاین‌های مختلف از سوی مسئولان فرودگاه پیام در حالی آغازشده که شرکت‌های زیادی علاقه‌مند به حضور در منطقه هستند.

همچنین نصب تجهیزات فرودگاهی ترمینال مسافری پیام شامل تسمه‌نقاله، چرخ‌دستی فرودگاهی، کانترهای پذیرش مسافر، میزهای بازرسی و صندلی‌ها از اواسط تیرماه توسط بخش خصوصی در فرودگاه پیام آغازمی شود.

 نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره‌گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفته در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرارگرفتن در مجاورت راه‌آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه‌های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب ازجمله مزیت‌های فرودگاه پیام به‌عنوان منطقه ویژه است.

امکانات زیربنایی مناسب، برخورداری از گمرک، گذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین‌المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال‌های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه‌های پیشرفته را از دیگر ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

دارا بودن فرودگاه بین‌المللی پیام به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور از مهم‌ترین مزایای آن است.

مسافری شدن  این روزها روند شتاب به خود گرفته که وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات در سفر خود در روز شنبه به استان البرز خبر از اولین پرواز بین‌المللی از این فرودگاه در هفته دولت خبر داد.

 شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 تحت عنوان مرکز خدمات هوایی جهت ارائه خدمات هوایی و حمل‌ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات هلیکوپتری به نقاط صعب‌العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه‌ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران بنا به مصوب تیرماه 1382 هیات دولت، سه‌هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.