| کد خبر: 165891 |

انتقال پول مشکل اصلی فعالان بخش خصوصی است

رئیس اتاق تهران گفت: اگرچه تراز ایران در چین، هند، کره و ترکیه مثبت است اما اکنون بزرگترین مشکل فعالان بخش خصوصی انتقال پول است.

تین نیوز

رئیس اتاق تهران گفت: اگرچه تراز ایران در چین، هند، کره و ترکیه مثبت است اما اکنون بزرگترین مشکل فعالان بخش خصوصی انتقال پول است.

به گزارش تین‌نیوز، صنایع، معادن و کشاورزی تهران«مسعود خوانساری» امروز (سه شنبه) در جلسه ماهانه هیات نمایندگان اتاق تهران؛ نظام بانکی، صندوق های بازنشستگی و ارز را سه چالش بزرگ اقتصادی کشور عنوان کرد.

وی درخصوص این چالش ها گفت: نظام بانکی به عنوان بزرگترین چالش اقتصادی است و یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که روزانه یک هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می شود و این رشد نقدینگی 23.5 درصد 9 برابر عربستان است.

خوانساری افزود: در ابتدا قرار بود صندوق های بازنشستگی به صورت خودکفا اداره بشوند اما حالا یک سوم بودجه کشور صرف صندوق های بازنشستگی می شود و این خطر بزرگی است.

رئیس اتاق تهران درباره تک نرخ شدن ارز پیشنهاد داد: تعدیل تورم در طول سال انجام شود و همچنین صرافی های مجاز اجازه فعالیت داشته باشند و بتوانند نقل و انتقال پول را انجام دهند و ارزهای صادراتی به قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده مبادله شود و داخل صرافی ها این کار صورت گیرد.

به گزارش اتاق بازرگانی، وی افزود: قیمت هایی که برای دلار و ارزهای دیگر بالا می رود و در بازار آزاد اعلام می شود قیمت های واقعی نیست و با تدابیر دولت به ثبات در بازار خواهیم رسید بنابراین باید فعالان بخش خصوصی کمی تحمل کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.