| کد خبر: 156825 |

ادیانی مطرح کرد:

برگ برنده تعیین قیمت نفت در دست اعضای اوپک/پیش بینی میانگین قیمتی در زمستان 65 دلار است

نایب رییس کمیسیون انرژی به تشریح آینده بازار نفت پس از تمدید مجدد فریز نفتی پرداخت.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون انرژی به تشریح آینده بازار نفت پس از تمدید مجدد فریز نفتی پرداخت.

سید علی ادیانی با اشاره به تمدید فریز نفتی از سوی اعضای اوپک، گفت:یکی از مولفه هایی که در بحث نوسانات قیمت نفت موثر است کاهش سقف تولید نفت و تولید نفت شیل است که در کاهش و افزایش قیمت تاثیرگذار است، البته مهمتر از این دو میزان عرضه و تقاضا است که اگر از یک تراز قابل قبولی برخوردار نباشد سبب تغییر و دگرگونی قیمت نفت در کشورها می شود.
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در زمستان قیمت نفت براساس افزایش میزان تقاضا بالا می رود، افزود: اگر کشورهای عضو اوپک مقید به اجرای فریز نفتی باشند و مازاد بر سقف تولید نکنند قیمت نفت افزایش می یابد و برگ بنده در دست اوپک است و کشورهایی همانند نروژ و کانادا تاثیر چندانی بر قیمت نمی گذارند.

بعید به نظر می رسد که قیمت نفت به بالای 70 دلار برسد

وی ادامه داد:آمریکا علاوه بر فعالیت های نفتی در حوزه داخلی خود به صورت جدی جهت فعال سازی تکنولوژی و تولید تکنولوژی های مناسب همانند شیل در برخی جغرافیاهای سیاسی دنیا در قیمت تاثیرگذار است، اما در نهایت اصلی ترین تعیین کننده قیمت نفت اعضای اوپک هستند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، پیش بینی کرد که در زمستان میانین قیمت نفت 65 دلار بوده و بعید به نطر می رسد که به بالای 70 دلار برسد.

نایب کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، رسیدن قیمت نفت به 70 دلار را منوط به رخداد اتفاق خاصی دانست و تصریح کرد: تعیین قیمت نفت با بازار بین المللی است و یک اتفاق سیاسی و نظامی در یک کشور تولیدکننده سبب تغییرات قیمت نفت می شود، البته پیش بینی می شود میانگین قیمت نفت در دوره زمستان امسال حدود 65 دلار باشد./

پایان پیام

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.