| کد خبر: 156136 |

مدیرعامل بانک کارگشایی: هیجانی سکه نخرید

مدیرعامل بانک کارگشایی که عاملیت حراج سکه از سوی بانک مرکزی را برعهده دارد، از مردم خواست در مزایده ها از خرید هیجانی بپرهیزند.

تین نیوز

مدیرعامل بانک کارگشایی که عاملیت حراج سکه از سوی بانک مرکزی را برعهده دارد، از مردم خواست در مزایده ها از خرید هیجانی بپرهیزند.

به گزارش خبرنکار اقتصادی ایرنا، مسعود سلیمانی امروز (شنبه) در حاشیه برگزاری نخستین حراجی سکه در سال جاری در جمع خبرنگاران گفت: قیمت های پایه اعلام شده بر اساس قیمت واقعی طلا تعیین شده است اما برخی خریداران به طور غیر واقعی قیمت ها را بالا می برند.

وی قیمت پایه هر سکه تمام بدون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را 11 میلیون 800 هزار ریال و هر نیم سکه را پنج میلیون و 500 هزار ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به شلوعی سالن حراج گفت: عده ای از شرکت کنندگان مردم عادی اند که از سر کنجکاوی شرکت کرده اند اما برخی نیز خریدار واقعی اند.

سلیمانی با بیان اینکه سکه ها در بسته های 20 تایی و 100 تایی عرصه می شود، افزود: ازدحام جمعیت سبب شد پس از پنج مرحله فروش، بسته های 100 تایی عرضه کنیم تا سالن خلوت شود.

** عرضه نیم سکه

سلیمانی درباره عرضه نیم سکه نیز گفت: نیم سکه نیز در موعد مناسب و پس از عرضه سکه تمام امروز عرصه می شود.

وی تاکید کرد: عرضه سکه تا اطلاع بعدی در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه به صورت حراج در بانک کارگشایی بانک ملی انجام می شود.

به گزارش ایرنا ، حراجی سکه از ساعت 14 و 30 دقیقه امروز در بانک کارگشایی کلید خورد و تا زمان مخابره این خبر 9بسته سکه تمام 20 تایی و 11 بسته سکه تمام 100 تایی به فروش رفته است.

بالاترین رقم خریداری شده بسته های 20 تایی بدون مالیات بر ارزش افزوده 257 میلیون ریال بود.

بالاترین قیمت خرید بسته های 100 تایی سکه تمام بدون مالیات بر ارزش افزوده یک میلیارد و 266میلیون ریال بود.

نیم سکه نیز با قیمت پایه 590 میلیون ریال بدون 9 درصد احتساب مالیات در این حراجی عرضه شد که 640 میلیون ریال از آن به فروش رفت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.