| کد خبر: 153736 |

مدیرکل، نماینده صادرات بیزینس فرانس بر همراهی شرکت‌های فرانسوی در ورود به بازار ایران تاکید کرد

دیدمان نسبت به روابط تجاری با ایران مثبت است

بیزینس فرانس شرکتی دولتی و ملی است که در خدمت جهانی‌سازی اقتصاد فرانسه، به جذابیت‌های محصولات فرانسه، شرکت‌ها و مناطق تحت فعالیتش ارزش و اعتلا می‌بخشد.

تین نیوز

بیزینس فرانس شرکتی دولتی و ملی است که در خدمت جهانی‌سازی اقتصاد فرانسه، به جذابیت‌های محصولات فرانسه، شرکت‌ها و مناطق تحت فعالیتش ارزش و اعتلا می‌بخشد.

به گزارش روزنامه گسترش تجارت، این شرکت، در ۱۲۰ کشور فعال است و در این کشورها دارای ۶۴ آژانس است که بیشتر آنها در سفارت‌های فرانسه فعال هستند که ایران هم جزو آنها به شمار می‌آید. ماموریت اصلی بیزنس فرانس همکاری با موسسه‌های فرانسوی به‌ویژه موسسه‌های کوچکی است که برای توسعه کارشان در حوزه بین‌المللی نیاز به حمایت دارند و از آنجایی که در سال‌های گذشته همکاری و تعامل بین ایران و فرانسه در حال گسترش بوده؛ این مجموعه تلاش کرده تا شرکت‌های فرانسوی را در ورود به بازار ایران همراهی و آنها را به بازار ایران علاقه‌مند کند.

در همین راستا نیز دفتر بیزینس فرانس در تهران در سال۱۳۹۴( ۲۰۱۵ میلادی) افتتاح و نزدیک به ۲ سال است که این دفتر در حوزه توسعه تجارت خارجی و بازاریابی در تهران فعالیت می‌کند. به بهانه همین همکاری نیز در دیداری که با فردریک رسی، مدیرکل و نماینده صادرات بیزینس فرانس در سفر به فرانسه فراهم شد، وی توضیحاتی را درباره با فعالیت این شرکت و همکاری‌هایی که با ایران داشته است ارائه کرد.

مدیر کل و نماینده صادرات بیزینس فرانس در این باره با تاکید بر اینکه این شرکت درحال‌حاضر ۱۰ هزار شرکت فرانسوی را در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی پشتیبانی می‌کند که از این تعداد، ۲۵۰ شرکت در ایران هستند که با آنها همکاری می‌شود، افزود: ما تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی که تمایل به همکاری با ایران دارند را در جمع یک هیات اقتصادی به ایران آورده و شرایط همکاری را برای آنها فراهم کنیم. به این ترتیب با کمک دفتر بیزینس فرانس در تهران؛ بررسی بازار ایران برای شرکت‌هایی که تمایل به همکاری دارند، انجام و تحقیق می‌شود تا راه برای فعالیت شرکت‌ها با ایران هموار شود. به عبارتی این دفتر باجه‌ای برای فرانسه است که در این باجه شرکت‌هایی که می‌خواهند در ایران فعالیت کنند؛ می‌توانند درخواست‌شان را ارائه و در ایران حضور یابند. ما در اصل پله را برای حرکت به موسسه‌ها نشان می‌دهیم و پس از آن خودشان راه‌شان را پیدا خواهند کرد.

 

تمایل موسسه‌های کوچک برای ورود به ایران
او با تاکید بر اینکه از این ۲۵۰ شرکت فرانسوی که برای همکاری با ایران آماده هستند، بخش اعظمی از آنها موسسه‌ها و شرکت‌های کوچک اقتصادی هستند که شاید برای همکاری از شیوه کار چندان اطلاع دقیقی ندارند که از این رو ما به آنها در این زمینه کمک می‌کنیم تا بهترین راه را انتخاب کنند و در ادامه تصریح کرد: اما به هر حال توسعه همکاری‌ها به خصوصیت بازار داخلی ایران، مزیت کالاها و شرایط همکاری‌ها هم وابسته است و اگر همه این شرایط فراهم باشد، این همکاری‌ها مسیر مطلوبش را طی می‌کند و به نتیجه می‌رسد. 
وی با بیان اینکه درحال‌حاضر برنامه فعالیت‌مان با ایران تا سال ۲۰۱۸ میلادی مشخص و هدف‌گذاری‌مان انجام شده است، یادآور شد: ما در چند بخش قرار است این همکاری‌ها را انجام دهیم که بخش نفت و گاز، مسکن، حمل‌ونقل، معدن، هواپیمایی و نمایشگاه از جمله این بخش‌هاست. به این ترتیب در بخش خانه‌سازی و مسکن ۲۰ شرکت فرانسوی، نفت و گاز ۴۰ موسسه، در بخش معدن ۱۵ شرکت و در بخش‌های دیگر نیز شرکت‌هایی هستند که فعالیت خواهند کرد.


 پیشرفت‌های خوبی خواهیم داشت
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت مبنی بر اینکه پیش‌بینی می‌کنید که تا سال ۲۰۱۸ میلادی چقدر از پیش‌بینی‌های‌تان محقق شود، افزود: درحال‌حاضر بخشی از موسسه‌ها برای همکاری با ایران معرفی و برخی فعالیت‌های‌شان را شروع کرده‌اند و برخی دیگر قرار است برای همکاری وارد ایران شوند که با توجه به این شرایط؛ به نظر می‌رسد که در آینده پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم و به اهداف‌مان نزدیک شویم. 

او در همین رابطه به فعالیت اتاق بازرگانی فرانسه در ایران نیز اشاره کرد و گفت: ما تلاش کرده‌ایم که از طریق اتاق بازرگانی فرانسه در ایران نیز برنامه حضور موسسه‌های فرانسوی در ایران را آسان کنیم. ضمن اینکه این شرکت در زمینه بازاریابی نیز شرکت‌ها و موسسه‌های فرانسوی را برای حضور در ایران حمایت می‌کند. به این صورت که تحقیقات لازم را انجام می‌دهیم؛ اگر بازار مطلوب در ایران وجود داشت و موفق به پیدا کردن شریک ایرانی مناسب شدیم؛ در نهایت شرکت فرانسوی را به شریک ایرانی معرفی می‌کنیم تا این همکاری شکل بگیرد. در اصل ما فقط یک واسطه هستیم و زمانی که شراکت شکل گرفت دیگر در آن طرح نمی‌مانیم.


شفافیت موسسه‌های ایرانی برای‌مان مهم است 
او در ادامه به این موضوع نیز اشاره کرد که بیزینس فرانس یک نقش کنترلی نیز دارد و دنبال شرکت‌هایی می‌رود که هدف بلندمدت و جدی در سرمایه‌گذاری دارند. به عبارتی ما هر موسسه‌ای را معرفی نمی‌کنیم و برای‌مان مهم است که موسسه‌ها تا چه اندازه در کاری که می‌خواهند انجام دهند، جدی و مصمم هستند. در این بین برخی از شرکت‌های فرانسوی هستند که یک پروژه کلی دارند و هدف‌شان معلوم است و ما فقط آنها را برای حضور در ایران یاری می‌دهیم، اما در این بین موسسه‌هایی هم هستند که می‌خواهند این همکاری را با ایران داشته باشند اما اطلاعات دقیقی از کار ی که می‌خواهند انجام دهند، ندارند که ما به آنها کمک می‌کنیم تا بازار ایران را بهتر بشناسند و با بهترین شرایط با ایران همکاری کنند. به گفته مدیرکل و نماینده صادرات بیزینس فرانس، این موضوع جزو مسئولیت‌های ما است که موسسه‌های فرانسوی را به بهترین موسسه‌های ایرانی فعال معرفی کنیم؛ البته موسسه‌های فرانسوی که در کارشان جدی هستند. در این بین اگر موسسه‌ها و شرکت‌هایی که دچار مشکل هستند را به یکدیگر معرفی کنیم؛ این موضوع مشکل ایجاد خواهد کرد و جلوگیری از به وجود آمدن این شرایط از وظایف ما است. بنابراین مهم است که شرکت‌های ایرانی چه شرایطی داشته باشند و هرچه موسسه‌های ایرانی در ساختار مالی‌شان شفاف‌تر باشند، این امر روند همکاری‌ها را آسان خواهد کرد. هدف این است که دو موسسه و شرکت که با هم کار می‌کنند، از جنبه‌های مختلف با یکدیگر همخوانی داشته باشند، برای ادامه فعالیت و همکاری. 


«فردریک رسی» در پاسخ به این پرسش که درآمد این شرکت از عملیات بازاریابی که انجام می‌دهد چقدر است، گفت: بیزینس فرانس شرکتی دولتی است و از این بابت نرخی که از این محل دریافت می‌کند، چندان بالا نیست و نسبت به موسسه‌هایی که فعالیتی مشابه با ما دارند، نرخ بسیار پایین‌تری می‌گیرد.


به فکر گسترش روابط‌مان با ایران هستیم
او در ادامه به نقش این شرکت در توسعه مناسبات اقتصادی ایران و فرانسه اشاره کرد و در این رابطه توضیح داد: درحال‌حاضر نکته حائز اهمیت برای ما این است که بیشتر موسسه‌های فرانسوی، مایل باشند با ایران کار کنند و برعکس موسسه‌های ایرانی نیز تمایل به همکاری با شرکت‌های فرانسوی داشته باشند. ضمن اینکه فرانسه از جمله کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاری در ایران پیشقدم شد و ایران جذابیت لازم را برای فرانسوی‌ها دارد. رویکردی که موسسه‌های فرانسوی نسبت به ایران دارند، این است که فعالیت صنعت ایران شتاب زیادی دارد و در بخش‌هایی به خودکفایی مناسبی رسیده‌اند و با دیدن این پیشرفت‌ها؛ علاقه‌مندی‌شان به همکاری با ایران بیشتر می‌شود. به گفته او دید ما نسبت به ایران و روابط تجاری با ایران مثبت است و به این فکر می‌کنیم که روابط‌مان را با ایران گسترش دهیم.

 

منبع: روزنامه گسترش تجارت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.