| کد خبر: 149633 |

بارگیری جکت مشعل 13D در یارد صدرا

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از اتمام عملیات بارگیری جکت مشعل 13D این فاز از یارد صدرا خبر داد.

تین نیوز
مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از اتمام عملیات بارگیری جکت مشعل 13D این فاز از یارد صدرا خبر داد.
 
به گزارش مارین نیوز، مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس، با اعلام خبر فوق افزود: جکت سه پایه مشعل موقعیت D به وزن 403 تن و ارتفاع 69/5 متر امروز (دوازدهم مهرماه 96) به وسیله جرثقیل دریایی HL-5000 بر بارج آرتمیس بارگیری شد.
 
پیام معتمد با اشاره به عملیات بارگیری و مهاربندی پایلهای این جکت به وزن 463 تن که هفته گذشته بر روی همین بارج به اتمام رسیده بود، گفت: با اتمام عملیات مهاربندی این جکت طی سه روز آینده و در صورت مساعد بودن هوا عملیات نصب توسط شناورهای شرکت صدرا انجام خواهد شد.
 
وی نصب این جکت را گام موثری در جهت اتمام پروژه دریایی این طرح عنوان کرد و افزود: تولید گاز از موقعیتهای B و D در اولویت طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی قرار دارد. 
 
وی یادآوری کرد: نصب جکت مشعل موقعیت B در سال گذشته صورت پذیرفته است.
 
به گفته معتمد در حال حاضر ساخت سکوهای دریایی فاز 13 از پیشرفت 81 درصدی برخوردار بوده و سکوهای B و D این طرح تا پایان سال جاری حسب تعهدات پیمانکار در موقعیت های مذکور نصب خواهند شد.
 
مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی افزود: فاز 13 با دستیابی به مرز 86 درصد پیشرفت کل طرح در بخشهای پالایشگاه خشکی، حفاری و خط لوله به ترتیب به 90، 81 و 78 درصد پیشرفت رسیده است.
 
طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی جهت استحصال 56 میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز متان، 2900 تن گاز مایع (ال پی جی)، 2750 تن اتان، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه توسط کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپایدار ایرانیان، مپنا و صدرا در دست اجرا است.
منبع: سايت خبری مارین نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.