| کد خبر: 146640 |

معاون اقتصادی استانداری قزوین:

◄ ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای صادرکنندگان استان قزوین

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: برای حمایت از صادرکنندگان شاخص استان قزوین امسال ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان این عرصه پرداخت می شود.

تین نیوز

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: برای حمایت از صادرکنندگان شاخص استان قزوین امسال ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان این عرصه پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز ازقزوین، منوچهر حبیبی گفت: رویکرد جدی مدیریت استان توجه به افزایش صادرات است و در این راستامقررشده میزان صادرات از ۶۷۵ میلیون دلار در سال گذشته به یک میلیارد دلار درسال جاری برسد.

وی افزود: در استان قزوین بیش از ۷۰ درصد صادرات به محصولات صنعتی تعلق داشته ودرسال جاری رویکرد ما صادرات محصولات کشاورزی است که در این زمینه تاکنون دو پایانه صادراتی به طور رسمی در استان فعال شده است.

صادرات از گمرک قزوین ۴۰ درصد رشد یافت

حبیبی بیان کرد: خرید محصولات گلخانه ای با همکاری یک شرکت خارجی و مشارکت سازمان همیاری شهرداری های استان کلید خورده و با این کار از ابتدای کشت تا زمان برداشت محصولات پیش خرید می شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: با توجه به شرایط ایجاد شده در کشورهای همسایه امسال ماموریت جدیدی به اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی استان محول شده تا برای بازسازی شهر موصل و دیگر شهرهای عراق برنامه ریزی شود.

حبیبی گفت: عملکرد امسال نشان می دهد ۲۶۶ میلیون دلار از گمرک قزوین صادرات داشتیم که رشد ۴۰ درصدی برخورداربوده است

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: صادرات استان قزوین به ۱۲ کشور آسیایی و ۷ کشور اروپایی انجام می شود و این روند با برنامه ریزی انجام شده و شناسایی بازارهای هدف روبه افزایش است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸۲ صادرکننده شاخص در استان شناسایی شده و برای پرداخت تسهیلات و حل موانع صادراتی جدی بوده ومشکلات آنان را در اولویت قرار  داده ایم.

حبیبی اظهارداشت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال به صادرکنندگان استان تسهیلات پرداخت شده و ۷۵۰ میلیارد ریال هم در دست بررسی کارشناسی است و امیدواریم تا پایان امسال یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان استان پرداخت شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.