| کد خبر: 146160 |

افزایش قیمت در بازار طلا و سکه ادامه دارد

در حدود یک هفته اخیر روند افزایشی قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و دلار ادامه داشته است به طوری که سکه تمام 21 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

تین نیوز

در حدود یک هفته اخیر روند افزایشی قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و دلار ادامه داشته است به طوری که سکه تمام 21 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، ‌ قیمت سکه در هفته گذشته با نوسانات و تغییراتی در جهت افزایش قیمت همراه شد به طوری که نرخ سکه تمام طرح حدود 21 هزار تومان در یک هفته اخیر با افزایش مواجه شد.

قیمت انواع سکه در بازار داخلی طی حدود دو هفته گذشته با روند صعودی مواجه شده است که به اعتقاد کارشناسان این افزایش قیمت ناشی از افزایش قابل توجه قیمت جهانی طلا رخ داده است. افزایش قیمت جهانی طلایی که خود تحت تاثیر طوفان هاروی در ایالت تگزاس آمریکا و همچنین برخی تنش‌های سیاسی از جمله آزمایش‌های موشکی کره شمالی ایجاد شده است.

از طرف دیگر به اعتقاد بعضی دیگر از کارشناسان کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز بوده است چرا که باعث خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و حرکت آن‌ها به بازار سکه و طلا شده است.

طی یک هفته اخیر باز هم روند صعودی ادامه داشت. سکه تمام طرح جدید در شروع هفته گذشته با قیمت یک میلیون و 253 هزار تومان در بازار عرضه شد. در ادامه هفته قیمت سکه تمام به یک میلیون و 257 هزار تومان رسید و در روز 15 شهریور با جهش 9000 تومانی یک میلیون 266 هزار تومان فروخته شد.

در اواخر هفته گذشته حرکت افزایشی قیمت سکه ادامه داشت و با نرخ یک میلیون و 274 هزار تومان عرضه شد.

سایر اقلام سکه مثل نیم سکه وضعیت مشابهی داشت. نیم سکه در طی یک هفته اخیر در کمترین مقدار 661 هزار تومان و در بیشترین قیمت 666 هزار تومان قیمت داشت تا در مجموع 5000 تومان افزایش قیت پیدا کند.

از سوی دیگر هر گرم طلای 18 عیار از نرخ حدود 123 هزار تومان در ابتدای هفته به بیش از 125 رسید تا به روند افزایشی خود ادامه دهد و بیش از 2000 تومان در همین بازه زمانی افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

مثقال طلا در ابتدای هفته گذشته حدود 543 هزار تومان قیمت داشت و در ابتدای این هفته به حدود 549 هزار تومان رسید تا 6000 تومان افزایش قیمت را پشت سرگذاشته باشد.

همچنین به نظر می‌رسد افزایش نسبی قیمت دلار در روزهای گذشته تاثیر خود را بر بازار سکه و طلا نیز گذاشته است. دلار آمریکا در یک هفته اخیر از قیمت 3882 تومان به 3904 تومان رسیده است تا در مجموع در این مدت 22 تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.