| کد خبر: 144851 |

رکوردشکنی طلا پس از 5 سال!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دلایل افزایش قیمت طلا و سکه را تشریح و عنوان کرد که قیمت طلا طی چند روز گذشته رکورد پنج سال گذشته را زده و هر گرم طلای 18 عیار به بیش از 120 هزار تومان رسیده است.

تین نیوز

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دلایل افزایش قیمت طلا و سکه را تشریح و عنوان کرد که قیمت طلا طی چند روز گذشته رکورد پنج سال گذشته را زده و هر گرم طلای 18 عیار به بیش از 120 هزار تومان رسیده است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل گرانی سکه و طلا طی روزهای اخیر و همچنین افزایش قیمت‌ها در بازار امروز گفت: در دو - سه روز گذشته اتفاق عجیبی که افتاده این است که طوفانی در آمریکا اتفاق افتاده است که باعث شده خیلی ازمسائل اقتصادی تحت تاثیر قرار بگیرند.

وی افزود: این طوفان آن قدر در اقتصاد منطقه آمریکا اثر گذاشته است که ارزش دلار تضعیف شده است و از طرفی چون این طوفان در تگزاس اتفاق افتاده باعث شده خیلی از شاخص‌های ارزش سهام در آن منطقه به شدت کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: از طرف دیگر هم بالا رفتن ارزش یورو در مقابل دلار باعث شده است که ارزش دلار کاهش پیدا کند و در نتیجه قیمت طلا با توجه به کاهش ارزش دلار بالا رفته است و به بیش از 1322 دلار رسیده است.

کشتی آرای عنوان کرد: از سوی دیگر نیز تاثیرش در بازار داخلی این بوده که همین افزایش قیمت جهانی سبب شد که قیمت طلا و سکه رشد زیادی پیدا کند؛ به طوری که قیمت هر گرم طلای 18 عیار بعد از پنج سال به بالاترین رقم یعنی بیش از 120 هزار تومان رسیده است که این رکورد جدیدی است.

وی همچنین درباره افزایش 11 هزار تومانی قیمت نیم سکه گفت:‌ در مواقعی که چنین اتفاقی می افتد ممکن است بعضی قطعات سکه تقاضای بیشتری پیدا کند و بعضی قطعات تقاضای کمتری داشته باشد. به طور طبیعی قطعاتی که تقاضا برایش بیشتر می‌شود با افزایش قیمت روبرو می‌شوند. در مجموع با توجه به اتفاقاتی که افتاده اگر قرار است تغییری حاصل شود دو - سه روزی طول خواهد کشید تا سمت و سوی قیمت طلا مشخص شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.