| کد خبر: 144321 |

اولین وعده وزیر صنعت برای ارتقای تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد تومان برای ارتقای تولید در کشور در نظر گرفته شده که از این مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی، ۱۰ هزار میلیارد تومان به نوسازی واحدهای تولیدی و ۲۰ هزار میلیارد تومان جهت اشتغال اختصاص می‌یابد.

تین نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد تومان برای ارتقای تولید در کشور در نظر گرفته شده که از این مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی، ۱۰ هزار میلیارد تومان به نوسازی واحدهای تولیدی و ۲۰ هزار میلیارد تومان جهت اشتغال اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در آئیین افتتاح مجتمع تولید روغن کشی و روغن نباتی گچساران، اظهار کرد: اگر تولید نباشد نباید به دنبال افزایش سرانه در کشور بود، این در حالی است که خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برخی از مردم توانایی چندانی برای عوض کردن وسایلی که جزو نیازهای آنها محسوب می شود را ندارند؛ بنابراین باید تلاش کرد تا تقاضای مطمئن برای تولید در بازارهای داخلی و خارجی به وجود آید.

وی افزود: یکی از راهکارهای افزایش تقاضا راه حل کوتاه مدت در داخل تجویز نظام اعتباری در کشور است؛ به گونه ای که مردم بتوانند با نظام بانکی به نوعی نیازهای خود را تامین کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید بتوانیم برای ۲۴ میلیون خانوار ایرانی این شرایط و تقاضا را فراهم کنیم.

وی گفت: در سطح کشور ۲۸ کارخانه روغن کشی با ظرفیت تولید سالانه ۴.۷ میلیون تن در سال و ۴۶ کارخانه تصفیه با ظرفیت تولید ۳.۷ میلیون تن در سال وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت ارتقای توان تولید در کشور اختصاص داده شد که تمام این اعتبار محقق شده است. از این میزان ۳۴ میلیارد تومان غیر مستقیم و ۱۰۶ میلیارد تومان نیز مستقیم بوده است.

شریعتمداری اضافه کرد: در سال جاری نیز ۵۰ هزار میلیارد تومان جهت ارتقای تولید در کشور در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: امید مردم مهمترین عامل حیات ما بوده و نباید این امید را در مردم از بین برد.

شریعتمداری عنوان کرد: روند رو به رشد در کشور در حال حرکت است و قطار توسعه  روی ریل به راه خود ادامه می دهد.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد یک استان بکر بوده که در صورت تقاضا برای سرمایه گذاری سودآور خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ واحد تعطیل شده را به چرخه کار باز گردانده و برای ۱۲۲ واحد نیز سرمایه در گردش آنها تأمین شده که اگر این تأمین صورت نمی‌گرفت آنها نیز تعطیل شده بودند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.