| کد خبر: 134317 |

دولت رقیب سایر دستگاه‌های حکومتی نیست

معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت باید به نحوی سرمایه‌گذاری کند که ثبات اقتصادی و سیاسی در کشور حاکم شود و بر این اساس باید از فضای انتخابات بیرون بیاییم و وارد فضای کار، تفاهم و همدلی شویم، باید به دولت مستقر کمک کنیم و به عنوان رقیب به آن نگاه نکنیم.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت باید به نحوی سرمایه‌گذاری کند که ثبات اقتصادی و سیاسی در کشور حاکم شود و بر این اساس باید از فضای انتخابات بیرون بیاییم و وارد فضای کار، تفاهم و همدلی شویم، باید به دولت مستقر کمک کنیم و به عنوان رقیب به آن نگاه نکنیم.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، در مراسم افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب پردیس اظهار داشت: اکنون باید بپذیریم که از فضای انتخابات دور شده‌ایم و یکی از کاندیداها به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده و همه چیز باید به دوران پیش از انتخابات برگردد.

 

وی افزود: آنچه مسلم است این است که ایران متعلق به همه ملت ایران است و بعد از انتخابات دیگر نباید سوال شود که مردم به چه کسی رای دادند. دولت منتخب نیز بعد از فضای انتخابات، باید به وعده‌ها عمل کند و به مطالبات پاسخ دهد.

 

وی با اشاره به این که مسئله توسعه کشور یکی از مباحث اصلی امروز جامعه است، تصریح کرد: توسعه کشور یکی از الزامات جامعه است و در این خصوص روی برخی از بخش‌های توسعه‌ای باید تمرکز صورت گیرد. ضمن این که هیچ کس نمی‌تواند بگوید توسعه سیاسی، آزادی، توسعه فرهنگی و ارزش‌های جوانان باید نادیده گرفته شود. اما در مقطع فعلی که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کشور مباحث اقتصادی و مهم‌ترین آن نیز مسئله بیکاری است.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه در زمان دولت خاتمی روی ایجاد اشتغال تمرکز زیادی صورت گرفته بود افزود: در دولت یازدهم مساله ایجاد اشتغال جدی‌تر و همگانی شده است چرا که اکنون هیچ خانواده ایرانی را سراغ نداریم که جوان بیکار نداشته باشد بنا بر این اقتصاد کشور باید قادر به پاسخگویی به این چالش باشد.

 

جهانگیری با تاکید بر اینکه با مسئله شغل نمی‌توان شعاری برخورد کرد اظهار داشت: اقتصاد کشور در بهترین سال‌های خودش توانسته برای 700 هزار نفر ایجاد اشتغال کند بنابراین امروز باید متوجه باشیم که اگر می‌خواهیم اشتغال‌زایی داشته باشیم باید ظرف اقتصاد کشور را بزرگتر کنیم که لازمه آن سرمایه‌گذاری و وارد میدان شدن بخش خصوصی است.

 

وی با اشاره به اینکه باید در رسیدن به نقطه مطلوب مشکلات پیش روی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری را برطرف کنیم خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی و نیروی کار تحصیلکرده قادر است که در جهتی قرار گیرد تا بیش از یک میلیون شغل ایجاد کند و در این راستا باید 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

 

وی با اشاره به الزام فضای باثبات اقتصادی در کشور بیان کرد: دولت باید به نحوی سرمایه‌گذاری کند که ثبات اقتصادی و سیاسی در کشور حاکم شود و بر این اساس باید از فضای انتخابات بیرون بیاییم و وارد فضای کار، تفاهم و همدلی شویم، باید به دولت مستقر کمک کنیم و به عنوان رقیب به آن نگاه نکنیم.

 

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دستگاه‌های دیگر حکومت باید بدانند که دولت رقیب آنها نیست. کسی که دلسوز ملت است باید به دولت کمک کند تا مشکلات مردم حل شود و فضای سیاسی به سمتی برود که به جای رقابت، همدلی وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: باید فضای فرهنگی و اجتماعی به نحوی فراهم شود که به سرمایه‌گذار بخش خصوصی به دیده احترام نگاه شود. نمی‌شود بگوییم که بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد باشد ولی هنوز نگاه‌های منفی از آن را برنداریم.

 

جهانگیری یادآور شد: اگر به بخش خصوصی به دیده احترام نگاه کنیم سرمایه‌گذار خارجی انگیزه بیشتری برای حضور در پروژه‌های ایران پیدا می‌کند چرا که ایران یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری است و تمامی شرایط فراهم است.

 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تعامل با دنیا اظهار داشت: ما می‌خواهیم جذب سرمایه‌گذاری داشته باشیم بنا بر این باید با دنیا تعامل کنیم. یکی از زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری در بخش نفت است که در حال حاضر 200 میلیارد دلار طرح آماده داریم که قطعا با منابع داخلی امکان توسعه ندارند و نیاز به جذب سرمایه خارجی دارند.

 

وی با اشاره به زمان حضور خود در مجلس سوم گفت: در آن زمان جذب منابع خارجی با وجود یک دولت چپ  تابو بود اما در آن زمان بنده اعلام کردم که جنگ تمام شده و مردم انتظار دارند که کشور ساخته شود و آن زمان نیاز به جذب یک میلیارد دلار فاینانس برای سرمایه‌گذاری در بخش برق را مطرح کردم. امروز نیز فضا به گونه‌ای است که نیاز به جذب سرمایه‌گذاری خارجی داریم اما فضا منفی نیست چرا که در اصل 44 قانون اساسی بر لزوم تاکید شده لذا امروز باید این الزامات را بپذیریم تا بتوانیم ابرچالش‌هایی مثل اشتغال و یا آب را حل کنیم.

 

وی یادآور شد: وضع آب خوب نیست بنابراین باید برای حل این ابرچالش باهم تفاهم داشته باشیم و مسائل فرعی درست نکنیم.

 

وی تاکید کرد: با بزرگ کردن مسائل فرعی مانع حل ابرچالش‌ها نشویم تا یک عده سوء استفاده کرده و امنیت مردم را به خطر بیاندازند.

 

جهانگیری با بیان اینکه وزارت نیرو یکی از کارنامه‌های درخشان در بخش آب و فاضلاب و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را داشتند، تصریح کرد: وزارت نیرو در طرح‌های و حضور بخش خصوصی خوب عمل کرده است.

 

وی اظهار داشت: رئیس جمهور در دولت دوازدهم و بر اساس قولی که به مردم داده تمام تلاش خود را می‌کند که از تمام ظرفیت‌های مدیریتی جهت حل مسائل و مشکلات مردم استفاده کند.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.