| کد خبر: 128276 |

◄ آسیا رکورددار اوراق کشتی در جهان

تین نیوز

بر اساس اعلام موسسه Shipbreaking Platform ، در 3 ماهه نخست سال 2017 میلادی در مجموع 128 فروند کشتی برای اوراق به یاردهای سواحل جنوب آسیا فروخته شده‌اند.

 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews، حدود 65 درصد از 196 کشتی که برای اوراق‌شدن فروخته شده‌اند به یاردهایی در بنگلادش، هند و پاکستان فرستاده شده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، در سه ماه نخست سال جاری میلادی 22 شناور برای اوراق به یاردهای بندر Gadani پاکستان فرستاده شده‌اند که یکی از خطرناک‌ترین یاردهای جهان برای کارکردن است. این در حالی است که حوادث زیادی در این یارد ثبت شده است که انفجار کشتی Aces  در نوامبر 2016، آتش گرفتن کشتی حمل LPG  و سقوط قایق نجات در کشتی Snowdown که در مجموع منجر به کشته‌شدن 34 کارگر شده از آن جمله‌اند.

 

علاوه بر این، 37 شناور نیز به یاردهای اوراق‌سازی شهر Chittagong اعزام شده‌اند، مکانی که در 3 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی شاهد دست‌کم 6 حادثه بود و این حوادث منجر به کشته‌شدن 6 نفر و مجرح‌شدن 6 نفر دیگر شد.

 

با این حال سواحل لانگ با اختلاف زیادی، یکی از جذاب‌ترین سواحل برای کشتی‌هایی بود که در پایان عمر خود بودند. در این مدت 69 فروند شناور برای اوراق به یاردهای این منطقه اعزام شدند. یاردهای این منطقه در چند وقت اخیر و در قیاس با یاردهای پاکستان و بنگلادش سعی در ارتقای عملکرد خود داشته‌اند.

 

علی‌رغم این موضوع این گزارش در ادامه آورده است: شرایط خطرناک اوراق کشتی در این یاردها همچنان وجود دارد، به طوری که در 3 ماه گذشته حوادثی که در این منطقه رخ داده منجر به کشته‌شدن 2 نفر شده است.

 

بر اساس این گزارش، این یاردهای اوراق‌سازی گرچه ارزان هستند، اما اوراق‌سازی را به شیوه‌ای بسیار خطرناک و آلوده‌کننده انجام می‌دهند. مالکان کشتی 20 سال است که از این شیوه‌ها و خطرات آن آگاه هستند، اما قوانین سهل‌گیرانه زیست محیطی اجازه می‌دهد تا صنعت کشتیرانی برای به دست آوردن اندکی سود بیشتر، بدترین روندهای اوراق را ادامه دهد.

 

نیمی از شناورهای اوراق‌شده در این یاردها متعلق به شرکت‌های اروپایی بوده است و برای نخستین بار مالکان آلمانی با 26 فروند کشتی در صدر فهرست قرار گرفتند و یونانی‌ها با 17 فروند در رتبه بعدی ایستادند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.