| کد خبر: 10511 |

نوبخت علائم رونق اقتصادی و خروج از رکود را تشریح کرد

تین نیوز | معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تشریح علائم رونق اقتصادی در کشور طی ماه های اخیر، گفت: از دلارهای آزاد شده براساس توافق ژنو برای خرید قطعات هواپیما و ... استفاده کرده ایم.
 
محمد باقر نوبخت در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه " تعدادی از کارشناسان معتقند که علائمی برای خروج از رکود مشاهده نمی شود، لطفا علائم خروج از رکود و ایجاد رونق را تشریح کنید؟" اظهار داشت: براساس ارزیابی مستمری که از اقتصاد ایران به لحاظ رشد اقتصادی می شود رشد اقتصادی ایران در سال 1391 در حد منفی 5.8 درصد که الان گفته می شود منفی 6.8 درصد است براساس محاسبات اخیر به شدت کاهش یافته است.
 
وی با بیان اینکه از منفی شدن رشد اقتصادی کاسته شده و به سمت صفر سوق یافته است، گفت: این دقیقاً همان پیش بینی است که ما داشتیم. ضمن اینکه سرمایه گذاری هایی که الان در حال انجام است غیر از آن چیزی که محاسبات به ما نشان می دهد رشد منفی کم می شود به سمت مثبت حرکت می کند.
 
سخنگوی دولت یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار برای بهبود رشد اقتصادی را سرمایه گذاری در بخش‌های اقتصادی دانست و افزود:‌ بیش از 41 هزار میلیارد تومان مستقیماً‌ در طرح‌های عمرانی سرمایه گذاری می کنیم و بالغ بر 90 هزار میلیار دتومان از سرمایه گذاری توسعه ای شرکت‌های دولتی برای خروج از رکود برخوردار می شویم و 35 میلیارد دلار برای فاینانس ها گذاشتیم که از آنهم به سرعت استفاده می کنیم همچنین بیش از 20 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به طرح های عمرانی اختصاص داده ایم.
 
نوبخت با بیان اینکه با تمام این ارقام سرمایه گذاری‌های در اقتصاد و تولید انجام می شود که منجر به رشد اقتصادی خواهد شد، تصریح کرد: بنابراین نه تنها محاسبات انجام شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار نشان می دهد که رشد اقتصادی منفی در حال محدود شدن و حرکت به سمت مثبت است سرمایه گذاری های اقتصادی نیز نتیجه افزایش رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.
 
وی در پاسخ به اینکه چه میزان از ارزهای آزاد سازی شده در پی توافق ژنو استفاده شده است؟ گفت:‌ از این ارزها استفاده کردیم به ویژه در ارتباط با خرید قطعات هواپیما؛ دقیق این را بعداً اعلام می کنم.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور درباره انتقادات وزیر صنعت از قانون جدید تجارت، تصریح کرد:اقای نعمت زاده و سایر دوستان نظرات خود را در دولت مطرح می کنند ولی الان حضور ذهنی در اینباره نداریم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.