بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

اجرای آزمایشی آسفالت SMA در محور مجلسی بروجن

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اجرای آزمایشی آسفالت SMA در محور مجلسی بروجن خبر داد.

اجرای آزمایشی آسفالت SMA در محور مجلسی بروجن
تین نیوز

 رئیس اداره نظارت بر ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اجرای آزمایشی آسفالت SMA در محور مجلسی بروجن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن قدیری رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پروژه باند دوم مبارکه مجلسی بروجن اظهار کرد: طول این پروژه ۳۵ کیلومتر است و با اقدامات و تلاش های به عمل آمده، هم اکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

قدیری افزود: مبلغ پیمان پروژه باند دوم مبارکه- مجلسی - بروجن، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و تا کنون ۷۱۵ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.  

وی اظهار کرد: با پیگیری های مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و معاون مهندسی و ساخت این اداره کل به لطف خدا عملیات اجرای آسفالت SMA به صورت آزمایشی با حضور و همفکری کارشناس اداره کل آزمایشگاه مکانیک خاک استان در محور مجلسی بروجن اغاز شد.

وی افزود: در صورت کسب نتایج آزمایش های لازم و مبحث مهم کیفیت، کار ادامه می یابد و تا کیلومتر ۱۲ فاز اول به اتمام خواهد رسید.  

قدیری در خصوص مشخصات فنی این آسفالت عنوان کرد: مخلوط آسفالت SMA با دانه بندی صفر تا ۱۹ میلیمتر بوده و از مخلوط ۶۰ درصد مصالح با دانه بندی ۱۹_۱۲ میلیمتر، ۲۰ درصد مصالح با دانه بندی ۱۲_۶ میلمتر، ۵ درصد مصالح با دانه بندی ۶_۳ میلیمتر، ۵ درصد مصالح با دانه بندی۳_۰ میلمتر، ۹ درصد فیلر و یک درصد پودر لاستیک استفاده شده است.  

گفتنی است، SMA یک مخلوط آسفالتی متشکل از سنگدانه هایی با دانه بندی باز یا منقطع همراه با مقدار زیاد سنگدانه های درشت، فیلر و ماده چسبنده است، این آسفالت باعث افزایش تاب کششی و مقاومت لغزشی می شود.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.