| کد خبر: 270316 |

طرح‌ های جامع و هادی راهبر استفاده از اراضی حریم شهرها

هرگونه استفاده برای احداث ساختمان و تأسیسات در داخل حریم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح های جامع و هادی امکان پذیر خواهد بود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق قانون هرگونه استفاده اراضی برای احداث ساختمان و تأسیسات در داخل حریم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح های جامع و هادی امکان پذیر است.   

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن اظهار کرد: بر اساس ماده ۲ قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آن ها، حریم شهر عبارت است از قسمتی از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر که نظارت و کنترل شهرداری در آن ضرورت دارد و از مرز تقسیمات کشوری شهرستان و بخش مربوط تجاوز نمی کند.    

وی افزود: به منظور حفظ اراضی لازم و مناسب برای توسعه موزون شهرها با رعایت اولویت حفظ اراضی کشاورزی، باغ ها و جنگل ها، هرگونه استفاده برای احداث ساختمان و تأسیسات در داخل حریم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح های جامع و هادی امکان پذیر خواهد بود.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تأکید کرد: نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تأسیسات که به موجب طرح ها و ضوابط مصوب در داخل حریم شهر مجاز شناخته شده و حفاظت از حریم به استثنای شهرک های صنعتی (که در هر حال از محدوده قانونی و حریم شهرها و قانون شهرداری ها مستثنی است) به عهده شهرداری است و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در این حریم تخلف محسوب و با متخلفان طبق مقررات رفتار می شود.    

وی با بیان اینکه وظیفه کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، بررسی و تصویب طرح های تفصیلی شهری و تغییرات آن ها است، گفت: این کمیسیون با حضور استاندار (یا معاون عمرانی او) به عنوان رئیس جلسه کمیسیون، مدیر کل راه و شهرسازی دبیر جلسه، شهردار، مدیر کل میراث فرهنگی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و نماینده سازمان نظام مهندسی متخصص در معماری یا شهرسازی (بدون حق رأی) تشکیل می شود.    

قاری قرآن عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ جلسه کمیسیون ماده پنج استان اصفهان برگزار و افزون بر ۶۰۰ مصوبه اخذ شد، ۱۸ مصوبه مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن استان و ۲۱ مصوبه مرتبط با طرح تفصیلی بوده است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.