| کد خبر: 258887 |

گردوخاک و طوفان های لحظه ای در راه اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار نارنجی و زرد از نفوذ توده گردوخاک و طوفان های لحظه ای همراه با وزش باد شدید، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید خبر داد.

تین نیوز

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار نارنجی و زرد از نفوذ توده گردوخاک و طوفان های لحظه ای همراه با وزش باد شدید، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مینا معتمدی درباره پیش بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی هفته جاری بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف و غبار رقیق به ویژه غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی افزود: ورزش باد امروز در نیمه غربی شدیدتر خواهد بود، از ساعات عصر و شب روز دوشنبه شدت وزش باد در نیمه شرقی و شمالی بیشتر شده و سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: گردوخاک از نواحی شرقی و شمالی روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به نواحی مرکزی و جنوبی نیز کشیده خواهد شد.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی با توصیف سامانه نفوذ توده گردوخاک در استان، گفت: فعالیت این سامانه از اواخر دوشنبه آغاز و تا اوایل روز جمعه _سی ام تیرماه_ با وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه ای، فعال شدن کانون گردوخاک داخلی در مناطق شرقی و شمالی استان و کاهش دید و کیفیت هوا می شود.

معتمدی اظهار کرد: طی این مدت با نفوذ توده گردوخاک، شهرستان های خوروبیابانک، انارک، چوپانان، نائین، اردستان، ورزنه، زواره، مهاباد، اصفهان، دولت آباد، شرق اصفهان، فرودگاه، آران و بیدگل، بادرود، کاشان، نجف آباد، زرین شهر، مبارکه، کبوترآباد، مورچه خورت و شهرضا مستعد فعالیت سامانه خواهد بود.

وی افزود: وزش باد شدید در مناطق شرقی و شمالی استان و خیزش گردوخاک، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید از اثرات مخاطرات فعالیت نفوذ توده مذکور است که سبب احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال اختلال در تردد در نیمه شمالی و شرقی استان و محورهای مواصلاتی با استان های قم، سمنان و یزد خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب پذیر، استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره توصیه می شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف کاهش دید و کیفیت هوا، باد، گردوخاک و تندباد لحظه ای، گفت: فعالیت این سامانه از روز گذشته آغاز و تا چهارشنبه بیست وهشتم تیرماه در مناطق شمال، شرق و مناطق مرکزی استان پیش بینی شده است.

معتمدی با اشاره به وزش باد و گردوخاک، احتمال وقوع تندباد لحظه ای در مناطق شمال و شرق، خیزش گردوخاک با کاهش دید و کیفیت هوا، اظهار کرد: طی امروز مناطق مرکزی استان، روز دوشنبه و چهارشنبه شهرستان های خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، آران و بیدگل، کاشان، اصفهان، نجف آباد، مورچه خورت، مبارکه، شهرضا، زرین شهر و کبوترآباد مستعد فعالیت سامانه است.

وی خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم، آسیب به سازه های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و نهال ها را از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه مذکور دانست و اظهار کرد: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه های حساس، مستحکم کردن سازه های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره توصیه می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه میانگین دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان شهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۱ درجه سانتی گراد می رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای هشت درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.