| کد خبر: 252759 |

احتمال سقوط بهمن در گردنه های برفگیر اصفهان؛ از صعود به ارتفاعات بپرهیزید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار در ارتباط با سقوط بهمن در گردنه های برفگیر اصفهان گفت: احتمال یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید در جاده های کوهستانی استان در آخر هفته وجود دارد.

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار در ارتباط با سقوط بهمن در گردنه های برفگیر اصفهان گفت: احتمال یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید در جاده های کوهستانی استان در آخر هفته وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، منصورشیشه فروش با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در اصفهان اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته جاری در جنوب اصفهان آغاز می شود و تا شنبه ششم اسفندماه اکثر نقاط استان را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه بارش پراکنده برف و باران، کاهش دید و مه آلودگی، گاهی وزش باد و کولاک در گردنه ها و ارتفاعات برف گیر پیش بینی می شود، تاکید کرد: احتمال یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید در جاده های کوهستانی طی آخر هفته وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار در ارتباط با احتمال سقطو بهمن در مناطق جنوب، غرب و شمال به ویژه در گردنه های برفگیر استان به دلیل افزایش دما تاکید کرد: همچنین انتظار جاری شدن رواناب و سیلاب در مسیل ها، بال آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل های محلی، آب گرفتگی معابر عمومی را داریم.

وی با تاکید بر بر لزوم احتیاط در سفرهای برون شهری و همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر گفت: توصیه می شود از هرگونه صعود به ارتفاعات برفگیر، کوهنوردی و انجام ورزش های زمستانی در مناطق پر خطر کوهستان های کرکس، زاگرس مارشنان و ارتفاعات سمیرم، فریدونشهر، فریدن، تیران کرون و بویین میاندشت خودداری شود.

گفتنی است، فعالیت سامانه جدید هواشناسی در اصفهان موجب افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در ارتفاعات مناطق غرب بارش های پراکنده به همراه دارد؛ بارش پراکنده برف و باران را در استان انتظار می رود و این بارش ها روز پنجشنبه نیمه جنوبی و در روز جمعه نیز اکثر مناطق استان اصفهان را فرا می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.